משפט

חקירת FTX: ה-FBI פשטו על ביתו של המנהל הבכיר

הבולשת הפדרלית, כחלק מהחקירה נגד בורסת הקריפטו הכושלת, ערכו חיפוש בביתו של ריאן סלאמה במרילנד
מערכת ice | 
FTX (צילום shutterstock)
ה-FBI ביצע ביום חמישי בבוקר חיפוש ביתו של מנהל FTX לשעבר ריאן סלאמה במרילנד, כך דיווח ה"ניו יורק טיימס". ה-FBI, סלאמה ועורך דינו לא הגיבו מיד לבקשות רויטרס להגיב.

ימים לפני ש-FTX הגישה בקשה לפשיטת רגל ובנקמן-פריד התפטר מתפקיד המנכ"ל, סלאמה הודיע לנציבות ניירות הערך של איי בהאמה שייתכן שנכסי לקוחות המוחזקים ב-FTX Digital Markets הועברו לאלמדה, לפי בית משפט שהוגש ביום רביעי על ידי הסוכנות.
הוא היה אחד התורמים הפוליטיים המובילים במחזור הבחירות של 2022, תרם יותר מ-23 מיליון דולר לקמפיינים רפובליקנים, לפי OpenSecrets.
ריאן סלאמה, מנכ"ל משותף של חברת הבת של FTX בהאמי, עבד עבור Ernst & Young ו-Circle Internet Financial לפני שהצטרף ל-FTX Digital Markets בשנת 2021, על פי פרופיל באתר של אוניברסיטת מסצ'וסטס Amherst, שם הקים קרן מלגות.
דו"ח חדש שהוגש בחקירה המתמשכת של בורסת הקריפטו FTX, חושף שורה של האשמות נגד החברה, כולל מנהלים שצחקו על איבוד המעקב אחר מיליוני דולרים, תרבות חיסול כל מי שמצביע על בעיות אפשריות, והתעלמות מוחלטת מסדרי הנהלת החשבונות.
קבוצת החייבים של FTX, בראשות המנכ"ל הנוכחי ומנהל הארגון מחדש ג'ון ריי, הגישה דו"ח בן 39 עמודים לבית המשפט לפשיטת הרגל בארה"ב במחוז דלאוור ביום ראשון, המפרט את קריסתה של הבורסה יחד עם זרוע המסחר שלה, Alameda Research. הם טוענים ש-FTX נשלטה לחלוטין על ידי קבוצה קטנה של מנהלים, בראשותו של המייסד והמנכ"ל לשעבר סם בנקמן-פריד (SBF), שלא הצליח להנהיג נוהלי חשבונאות, אבטחה וניהול נאותים, והעמיד את נכסי הקריפטו והכספים של החברה בסיכון מלכתחילה".
"בעוד שהכישלון של קבוצת FTX הוא חסר תקדים בהיקף הנזק שהיא גרמה בתעשייה בהתהוות, רבים מסיבות הקריסה הן: גאווה, חוסר יכולת ותאוות בצע", כתבו.
SBF והמנהלים הבכירים שלו, כולל המייסד השותף גארי וואנג ומנכ"לית אלמדה קרוליין אליסון, "חנקו התנגדויות פנימיות, ערבבו ועשו שימוש לרעה בכספי תאגידים ולקוחות, שיקרו לצדדים שלישיים לגבי העסק שלהם, התבדחו ביניהם על הנטייה שלהם לאבד את המעקב אחר מיליוני דולרים, ובכך גרמו לקבוצת FTX לקרוס במהירות כמו שצמחה", נכתב בדו"ח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה