משפט

גנבי המכוניות בישראל משתדרגים: הטכנולוגיה שמאפשרת לפרוץ לרכב בשניות

משטרת ישראל מנסה לאחרונה להילחם בכל הכוח בתופעה מטרידה במיוחד של גנבי הרכבים בישראל שמשתמשים בטכנולוגיה חדשה ומשודרגת במיוחד, שעוזרת להם לפרוץ בתוך שניות ספורות לרכבים. כך פועלת השיטה
מערכת ice |  4
ניידת משטרה (צילום shutterstock)
משטרת ישראל מנסה לאחרונה להילחם בכל הכוח בתופעה מטרידה במיוחד של גנבי הרכבים בישראל שמשתמשים בטכנולוגיה חדשה ומשודרגת במיוחד, שעוזרת להם לפרוץ בתוך שניות ספורות לרכבים.
מדובר בשלט זעיר שביכולתו לסרוק ולאתר את קוד המפתחות של הרכב הפרטי ולפרוץ אליו תוך מספר שניות. לאחרונה חוליית גנבים מהרשות הפלסטינית גנבה שבעה רכבים פרטיים בחיפה, בבית שאן, בעפולה ובבנימינה. הטכנולוגיה החדשה שהכתה גלים באמריקה, מיועדת על פי חוק למנעולני רכב אבל עד מהרה התבלטה בשוק השחור, ושווי מוצריה נאמד בכמה אלפי שקלים, כך על פי פרסום אתמול (שני) ב-N12.
שלושה חברי חוליה של גנבי רכבים נתפסו במארב של לוחמי מג״ב צפון, שפעלו מהאוויר ומהיבשה על מנת לתפוס את הגנבים על חם. נגד שלושת גנבי הרכב שנתפסו בעפולה על חם בעת שעת מעשה הוגש כתב אישום בבית המשפט השלום בנצרת בגין שורת אירועי התפרצויות וגניבות. למרות מעצר החוליה, הטכנולוגיה החדשה מעוררת דאגה רבה באשר למערכות האבטחה של הרכבים שלנו, שרובן נתונות לפריצה פשוטה בזמן קצר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אם הענישה לא מרתיעה ויש התעלמות מגניבות רכב-הן ירבו
    אחד מהעם 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי הידוע לי -ואיני משפטן - לא תמיד האשמה היא גניבת רכב אלא "שימוש ללא רשות". הענישה סמלית, בכלל לא מרתיעה ולכם מתרבות התופעות. צוסיפו שלא עושים הרבה למנוע - והרי מי שרוצה יודע מהם מסלולי הנסיעה מזרחה, יודעים בדיוק היכן משחטות הרכב, יודעים מי הוסחרים - אבל מסיבות שהציבור לא חשוף אליהן - לא עושים הרבה למניעת הגניבות רכב. פה ושם פעילות לתקשורת - אבל מניעה יומיומית - אין. ענישה מרתיעה - אין.
    סגור
  • 2.
    להיתקדם
    שש 04/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעיה בית משפט כול גנב נתפס רכב 6 שנים בלי שלישי. אין רחמים. מי גנב ישלם חטאת דין. הוא ידעה 6 שנים. כלא. כך זה יפסיקי
    סגור
  • 1.
    לא נותנים לחיות הגנבים וסוחרי סמים.
    אסף רמת אביב. 04/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שבית משפט יתחיל לתת עונשים של מאסר ארוך וקנסות גבוהים לעבריניים. אז יתחילו אולי לחשוב פעמיים. סוחרי סמים זאת מכת מדינה שאף אחד לא מדבר על ההרס של משפחות שלמות .תנו להם מאסר עולם ..ולמה?כי כל החיים של אותו אדם שמשתמש בסמים נהרסים ומאוד קשה לתקן ואם בכלל.
    סגור
  • רק עונש מוות
    העין 04/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עבריינים / מחבלים / אנסים / מבינים רק שפה אחת כוח = שזה אומר עונש מוות
    סגור