משפט

אילון מאסק שוב מסתבך: נתבע על 258 מיליארד דולר

מישהו בסביבת הבעלים של טוויטר, אילון מאסק, צריך להגיד לו להיות יותר אחראי עם הציוצים שלו. תביעה על סך 258 מיליארד דולר התקבלה נגד מאסק בעקבות ציוצים  שתמכו במטבע הקריפטו Dogecoin
מערכת ice |  3
אילון מאסק בבית משפט, אילוסטרציה (צילום Stable Diffusion (בינה מלאכותית))
אילון מאסק ביקש משופט אמריקאי ביום שישי לדחות תביעת סחיטה, לדבריו, בסך 258 מיליארד דולר המאשימה אותו בניהול מזימת פירמידה לתמיכה במטבע הקריפטו Dogecoin. עורכי דינו של מאסק כינו את התביעה של משקיעי Dogecoin על "ציוצים תמימים ולעיתים קרובות טיפשיים" של מאסק על Dogecoin בתור  "יצירה בדיונית דמיונית".
 
עורכי הדין אמרו שהמשקיעים מעולם לא הסבירו כיצד מאסק מתכוון להונות מישהו או אילו סיכונים הוא הסתיר, וכי הצהרותיו כגון "Dogecoin Rulz" ו"אין שיאים, אין שפל, רק דוג'" היו מעורפלים מכדי לתמוך בטענת הונאה.
"אין שום דבר בלתי חוקי בציוץ של מילות תמיכה או תמונות מצחיקות לגבי מטבע קריפטוגרפי לגיטימי שממשיך להחזיק בשווי שוק של כמעט 10 מיליארד דולר", מסרו עורכי דינו של מאסק. "בית המשפט צריך לעצור את הפנטזיה של התובעים ולדחות את התלונה".
משקיעים האשימו את מאסק, מייסד טסלה, בהעלאת חירות של Dogecoin במכוון וביותר מ-36,000% במשך שנתיים ובכך שנתן לו להתרסק. הם טוענים שהדבר הניב מיליארדי דולרים של רווח על חשבון משקיעים אחרים, אפילו שמאסק ידע שלמטבע אין ערך מהותי.
הציוצים של מאסק בטוויטר, שנמצאת בבעלותו, גררו מספר תביעות משפטיות. ב-3 בפברואר הוא ניצח בבית המשפט בסן פרנסיסקו כשבית המשפט קבע שאינו אחראי לציוץ באוגוסט 2018 בו סיפר כי הסדיר מימון במטרה להפוך את טסלה לחברה פרטית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הוא יגמור כמו ג'ון מקאפי
    כריש 04/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובצדק. תמיד אמרתי שזה שיטקוין לכולם בדיוק כמו verge
    סגור
  • 2.
    נורת אזהרה
    !!!! 04/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סך הכל זה כל ההון שלו ומי שרוצה לקחת אדם את כל הונו זה רק אויב!!!! ברור שטוב לאדם האויב של מבצבץ פתאום לפתע להכשילו ולהתעלל בו
    סגור
  • 1.
    תביעות הזויות
    אמת 04/2023/02
    הגב לתגובה זו
    7 1
    לכל אדם גם למסק מותר להביע את דעתו הפרטית. האחריות היא על מקבל הדיעה. אף 1 לא קופה על אף 1 לקנות או לא לקנות. יתרה מכך, בארץ החירויות הבלתי מוגבלות, היא ארצות הברית הדבר האחרון שאסור זה להביע דיעה.
    סגור