משפט

מאסק מפתיע: "יכולתי לקנות את טסלה, אם הייתי רוצה"

מנכ"ל יצרנית הרכב החשמלי טסלה אמר אתמול בבית המשפט כי הציוץ שבו הכריז על עסקה שמעולם לא קרתה למכירת החברה לא יכול להיחשב להטעיה, משום שגם לאחר ביטול העסקה הוא יכול היה לממש את המכירה בעצמו
יאיר מור |  3
אילון מאסק בבית משפט, אילוסטרציה (צילום Stable Diffusion (בינה מלאכותית))
אילון מאסק ניסה להסביר אתמול (שני) למושבעים בבית המשפט בקליפורניה מדוע הציוץ שבו דיבר על עסקה למכירת טסלה, שמעולם לא קרתה, לא יכול להיחשב להטעיה של המשקיעים. ההסבר שבחר לתת מעניין במיוחד.
"מניות SpaceX לבדן יכולות היו להבטיח 'מימון מובטח'", אמר מאסק, כאשר הכוונה היא שגם לאחר כשלון העסקה שעליה דיווח, הוא עדיין יכול היה להפוך את טסלה לפרטית על ידי רכישת כל המניות שלה לאחר מכירת מניות בחברת החלל שלו כדי לגייס את סכום הכסף הדרוש.
הוא הוסיף והדגיש: "זה לא שאני רוצה למכור מניות של SpaceX, אבל יכולתי לעשות זאת – ואם מסתכלים על רכישת טוויטר, זה מה שעשיתי. מכרתי מניות בטסלה כדי להשלים את רכישת טוויטר, והייתי עושה אותו דבר גם כאן".
מדובר בטענה מוזרה מאוד, שכן עצם יכולתו להפוך את טסלה לפרטית לא אומרת שהציוץ שפרסם אודות העסקה המתגבשת לביצוע של מהלך כזה לא היתה הטעיה – מפני שכפי שהוא עצמו טוען, לא היתה לו כל כוונה לעשות זאת.
עם זאת, הוא כן הציג למושבעים התכתבות בינו לבין ראש קרן ההשקעות הלאומית של סעודיה, יאסיר אל-רומיאן, ששימשו ראיה לכך שאכן היתה ביניהם הסכמה בעל-פה על עסקה לרכישת טסלה על ידי מעצמת הנפט, עד שאל-רומיאן נסוג בו מהעסקה. בתגובה לתלונה של מאסק על החרטה אמר ראש הקרן כי מאסק לא סיפק לו מספיק מידע כדי שהמדינה תאמין שיש סיבה לסגור את העסקה, וכי חשיפת גיבושה של עסקה בציוץ פומבי היתה "לא חכמה".
באופן אירוני, אותן טענות בדיוק טען מאסק עצמו כלפי טוויטר בשנה שעברה, לאחר שחזר בו מהצעת הרכישה של הרשת החברתית וטען כי לא סיפקה לו מספיק מידע כדי להצדיק את מחיר הרכישה.
כזכור, הציוץ המדובר הועלה בקיץ 2018, ובו טען מאסק כי הוא בודק אפשרות להפוך את טסלה לפרטית במחיר של 420 דולר למניה. בעקבות הציוץ החל מחיר המניה להשתולל, כאשר זינק וצנח חלופות במשך שבועות. משקיעי טסלה תבעו לאחר מכן בטענה שרכשו או מכרו מניות במחירי הפסד בשל הציוץ, ולכן מאסק, שגרם לבלגן, אשם בהפסדים שלהם וחייב להם מאות מיליוני דולרים.
העדות של מאסק החלה כבר ביום חמישי שעבר, המשיכה אתמול, והיום הוא ייקרא לדוכן העדים פעם שלישית. השופט תקף את מאסק וטען כי הציוצים היו "שגויים וחסרי אחריות", אך זהו משפט מול חבר מושבעים, שבו התובעים צריכים להוכיח למושבעים שמאסק צייץ מתוך כוונה להטעות אותם.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    למה שתרצה
    מישהו נוסף 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה שתרצה יש לך מספיק
    סגור
  • 2.
    מה הקשר
    לא משנה השם 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה הקשר התמונה הזאת, בכוונה שמתם תמונה מעוותת שלו של איזו בינה מלאכותית כדי להוציא אותו כמה שיותר מכוער. לא היה שום צורך בתמונה הזאת.
    סגור
  • 1.
    איציק תמיר הונה חצי מדינה
    היה אחד מאורכית בשם 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בשוק ההון.
    סגור