משפט

הרצחת וגם תבעת? רצח שלושה ותובע מיליונים

עמירם בן אוליאל שרצח שלושה מבני משפחת דוואבשה ופצע את אחמד בן ה-4 בשנת 2015 החליט לתבוע את השב"כ במיליונים. הסיבה - החקירה האלימה אותה עבר
מערכת ice |  2
עמירם בן אוליאל (צילום ויקיפדיה)
ב-31 ביולי 2015 עמירם בן אוליאל רצח את בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ואת בנם בן השנה וחצי עלי באמצעות בקבוקי תבערה שזרק על ביתם בדומא. בנם בן ה-4, אחמד, נפצע קשה מכוויות. כעת, בן אוליאל, באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון "חוננו", תובע את השב"כ ודורשת סכום של יותר מחמישה מיליון שקלים.
אז מה גרם לאדם, שהורשע ברצח של שלושה ופציעה קשה של ילד בן ארבע, לתבוע את חוקריו? על פי התביעה שהגיש, הוא דורש לפצות אותו בעקבות "חקירת הצורך" האלימה שעבר בשב"כ והעינויים והנזק הנפשי שנגרם לו כתוצאה מכך.

על פי כתב התביעה "התובע עבר השפלות, איזוקים ממושכים בלא צידוק כדין, מקלחות קרות, ליל חורף בלי מעיל, פגיעה ברגשות הדת בהשמעה מכוונת וממושכת של שירת נשים, נגיעה מכוונת של אישה בגופו של התובע, איומי מדובבים, אלימות וניבולי פה קשים. העינויים גרמו לפגיעה רבתי בתובע, בגופו, ברגשותיו, בזכותו על גופו, באוטונומיה שלו, בזכותו לשתוק בחקירה ובזכותו לבחור ולעצר בלא אונס את מהלך חייו".
על פי טענת התביעה, בעקבות העינויים הממושכים בן אוליאל מסר גרסה בה הפליל עצמו ועד היום הוא טוען שהוצאה ממנו בכוח. עו"ד יאדו מסר: "ההחלטה לחקור את עמירם בעינויים פיזיים פרצה באופן בוטה את גדרי ההגנה שהקנה הדין לנחקרים ותביעה זו באה לעשות צדק מתקן בהיבט זה עם עמירם, ובתוך כך להעמיד על מכונם הנכון את גדרי האיסור בעינוי נחקרים בחקירות שב"כ".
יש לציין כי ערערו של בן אוליאל נדחה על ידי בית המשפט העליון בספטמבר האחרון וגזר דינו נותר על כנו, שלושה מאסרי עולם.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בשום מקום בכתבה לא מוזכר כי מדובר ברוצח (ל"ת)
    ברגוצי 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • *במחבל (ל"ת)
    גותי 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור