משפט

מטורף: בית המשפט גזר 16 שנות מאסר על הנשיא לשעבר

בית המשפט בגואטמלה גוזר עונשים על הנשיא לשעבר וסגניתו לשעבר, שנחשפו בשחיתות קשה והונאת מכס שסידרה להם הון עתק
מערכת ice | 
תביעה (צילום shutterstock)
בית משפט בגואטמלה גזר ביום רביעי את הנשיא לשעבר אוטו פרז וסגנית הנשיא שלו, רוקסנה בלדטי, ל-16 שנות מאסר כל אחד בתיק שתל שנים לאחר שחשיפות שחיתות נפיצות אילצו את השניים לעזוב את תפקידם מוקדם ולהיכנס לכלא.
השניים נמצאו אשמים בהתאגדות בלתי חוקית והונאת מכס, אך זוכו מאשמת התעשרות בלתי חוקית. פרז, שהיה נשיא גואטמלה מ-2012 עד 2015, בילה את שבע השנים האחרונות בכלא בהמתנה לפסק דין בתיק. בלדטי נידון ליותר מ-15 שנות מאסר ב-2018 בתיק הונאה נפרד.
 

פרז, גנרל בדימוס בן 72 שנכנס לתפקידו והבטיח להדוף את הפשע, נאלץ להתפטר כשנותרו ארבעה חודשים בלבד לכהונתו על רקע הפגנות על פרשיות שחיתות. כל מה שנותר הוא לערער", אמר פרז לכתבים במהלך הפסקה במשפט, והוסיף כי הוא חש "מרומה" מכיוון שההרשעה נעשתה "ללא שמץ של הוכחה".
פרז ובלדטי הואשמו בהנהגת רשת הונאות מכס שגנבה כ-3.5 מיליון דולר מכספי מדינה במהלך ניהולם, כאשר גם פרז וגם בלדטי הואשמו על ידי החוקרים בקבלת קיצוצים כבדים. החוקרים האשימו כי השניים הובילו תוכנית שבה יבואנים שילמו שוחד כדי להימנע מתשלום מכס. יותר משני תריסר אחרים הואשמו בפרשה. פרז חויב לשלם 1.10 מיליון דולר ואילו בלדטי נקנס ב-1.06 מיליון דולר ביום רביעי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה