משפט

האקסית של ג'פרי אפשטיין: "מותו בכלא חשוד מאוד"

ג'יסליין מקסוול, אשר ידועה כיום בתור "המדאם" של ג'פרי אפשטיין, מתראיינת בימים אלו לסדרת דוקו חדשה מתוך תא הכלא שלה. מקסוול יוצאת כנגד מערכת הענישה האמריקאית וטוענת כי המוות של אפשטיין בכלא מחשידה למדי, וכי מתעללים בה בעת המאסר
מערכת ice |  1
ג'פרי אפשטיין (צילום ויקיפדיה)
ג'יסליין מקסוול הייתה בת זוגתו לשעבר של התוקף המיני ג'פרי אפשטיין אשר לכאורה התאבד בתא הכלא שלו לאחר שנעצר בשנת 2019. לצד היותה חברתו לשעבר מקסוול הואשמה והורשעה בכך שסייעה לו למצוא נערות צעירות לבצע בהן מגוון עבירות מיניות וכך קיבלה את הכינוי "המדאם" של אפשטיין. מקסוול נעצרה כשנה לאחר מותו של בן זוגה לשעבר ונענשה ב-20 שנות מאסר בכלא.
כעת, בעקבות המקרה המחריד במסגרתו חשפה שמות חדשים בפרשה, דוגמת שמו של הנסיך אנדרו שהודח על ידי אמו המלכה המנוחה מתפקיד רשמי במשפחת המלוכה, ודוגמת הנשיא לשעבר קלינטון, מקסוול מתראיינת לדפני ברק לסרט דוקו חדש בנושא ומציגה את צידה בסיפור.
הטענה העיקרית שמקסוול העלתה בקטעי הריאיון שהתפרסם היא כי התאבדותו של אפשטיין בכלא היא מחשידה למדי ותואמת מאד לדרך בה מתנהלת מערכת הכליאה בארה"ב. לטענתה הרשויות נמנעו עד כה מלפרסם את דו"ח הנתיחה שלאחר המוות ויתרה מכך טענה כי זה מחשיד שדווקא באותו הערב לא פעלו המצלמות ודווקא באותו הערב השומרים נרדמו לא ביצעו את הבדיקות על האסיר כפי שהם נדרשים לעשות. 
כל הדברים הללו מקסוול טוענת הם כלל לא מפתיעים לאור החוויה שהיא עצמה חווה במסגרת ריצוי עונשה בכלא, עליו היא מתכננת לערער בקרוב עם ביטחון רב. על פי דבריה, לאחר שהתלוננה מספר פעמים על התנאים המחמירים בכלא היא הוכנסה לבידוד מחשד שהיא תתאבד. 
מקסוול מסרה כי היא מעולם לא חשבה אפילו להתאבד ובעצם הבידוד שהוא מעין שיטת עינוי וכי הוא בכלל עונש בעקבות התלונות שלה. יתרה מכך סיפרה כי הפשיטו אותה מבגדיה ושמו אותה בכותונת מוזרה שלא אפשרה לה לכסות את עצמה כראוי. לאחר מכן הוכנסה לתא מבודד וקפוא עם אורות חזקים: "ממש כמו שרואים בטלוויזיה ובמחנות ריכוז". לפי זאת היא הבינה כי בתי כלא במדינה הם לא בטוחים אלא מסוכנים ביותר.
כאמור, מקסוול שעתידה לרצות עונש של 20 שנה נמצאת במצב רוח אופטימי למדי היות והיא מאמינה שהערעור שלה יתקבל וכי היא תשתחרר לחופשי ועל כן היא כבר מתכננת את חייה לאחר מכן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עברית קשה שפה
    אליעזר 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי תשלמו לכותבים לפחות שכר מינימום? אולי כך הם יילמדו עברית? מוות מחשידה? בת זוגתו ?
    סגור