משפט

עסקת טוויטר תושלם? משפט התביעה נגד מאסק נדחה

השופט קתלין מקורמיק בדלאוור דוחה את משפט טוויטר-מאסק ל-28 באוקטובר כדי לאפשר את סגירת העסקה בסכום של 44 מיליארד דולר
מערכת ice | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום pixabay)
השופטת בבית המשפט בדלאוור הורה לעצור את התביעות של טוויטר נגד אילון מאסק ערב המשפט כדי לתת למיליארדר זמן לממן את ההשתלטות שלו על פלטפורמת המדיה החברתית בשווי 44 מיליארד דולר, כך עולה מהחלטת הביניים של בית המשפט ביום חמישי.
ההתדיינות הופסקה עד 28 באוקטובר בשעה 17:00 שעון המזרח כדי לאפשר למאסק לממן את העסקה. השופטת קתלין מקורמיק אמרה שאם העסקה לא תיסגר עד המועד האחרון שלה, הצדדים צריכים ליצור איתה קשר כדי לקבוע תאריך למשפט בנובמבר. מאסק היה אמור לעמוד למשפט ב-17 באוקטובר, והצהרתו ביום חמישי נדחתה בהסכמה הדדית.
מניית טוויטר, שסיימה את היום בירידה של 3.7%, עלתה ב-2.7% במסחר לאחר שעות העבודה. האדם העשיר בעולם אמר השבוע שירכוש את טוויטר במחיר שסיכם באפריל, 54.20 דולר למניה, אך התנה את העסקה בקבלת מימון חוב. זה סימן למהפך עבור מאסק, שבילה חודשים סגור בהתדיינות עם טוויטר כשניסה לצאת מהעסקה. הוא טען כי טוויטר הטעה אותו לגבי מספר המשתמשים האמיתיים בפלטפורמה שלה, בין השאר.
מאסק אמר בבית המשפט בתצהיר שהגיש, שהבנקים עובדים עימו בשיתוף פעולה כדי לממן את העסקה הענקית, אך הוא זקוק ליותר זמן, בטענה שעדיין עיכוב קצר עדיף על החודשים שידרשו לעבור משפט וערעור. טוויטר אמרה בבית משפט שהשופטת צריכה לדחות את ההצעה, וכאינדיקציה לחוסר האמון בין הצדדים, אמרה כי התוכנית של מאסק היא "הזמנה לעוד שובבות ועיכוב".
טוויטר אמרה כי מאסק צריך לסגור בשבוע הבא, והיא אמרה כי נציג תאגיד של בנק מלווה העיד ביום חמישי כי מאסק עדיין לא שלח להם הודעת הלוואות ולא הודיע ​​שהוא מתכוון לסגור. בנקים גדולים שהתחייבו לממן 12.5 מיליארד דולר, או כ-28% מהעסקה, עלולים לעמוד בפני הפסדים כבדים, מכיוון שהקצב המהיר של העלאות הריבית הגביר את התנודתיות בשוק והפחית את התיאבון למימון ממונף.
מאסק כבר גייס סכום של 15.4 מיליארד דולר על ידי מכירת מניות טסלה השנה והוא נשען על משקיעים גדולים עבור חלק מהמימון, מה שמוביל לספקולציות אם הוא ימכור יותר ממניות יצרנית הרכב החשמלי כדי לממן את העסקה. "המימון בסופו של דבר יעבור בדרך זו או אחרת. זו רק נקודה של משא ומתן על תנאים בשלב זה", אמר רוברט גילילנד, מנכ"ל ב-Concenture Wealth Management.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה