משפט

הקומיקאי האמריקאי בדרך לכלא? זה כתב האישום החמור שהוגש

שנה בלבד לאחר שזוכה מאשמה, ביל קוסבי הגיע לשולחן הנאשמים שוב ומאותן הסיבות בדרך לכתב אישום על תקיפה מינית שביצע לכאורה בשנת 1975
מערכת ice | 
ביל קוסבי (צילום ויקיפדיה)
זה שנים שסביב השחקן ביל קוסבי (84) רוחשות שמועות בדבר התנהגותו הבעייתית ויחסו הקלוקל כלפי נשים. הראשונים שהתייחסו לנושא הקשה ברצינות היו הניו יורק טיימס, שבשנת 2015 פרסמו תחקיר מקיף בו הציגו רשימה בת לא פחות 35 נשים שלטענתן נפגעו על ידי קוסבי. מאז, השמועות על פגיעות מניות נוספות מצידו באו והלכו, עד שבשנת 2018 קוסבי הורשע בעבירות מין, בסימום והטרדה שביצע בשנת 2004, ונידון לשלוש עד 10 שנות מאסר. אך לפני פחות משנה זוכה מהאשמות ושוחרר מהכלא.
 
חרף השמועות וההרשעות שמהן זוכה כאמור, קוסבי הצליח לשמור על מיתוג חיובי יחסי, בעיקר בשל הדמויות החביבות ששיחק בסרטיו השונים. אך בזה לא תם הסיפור. בפברואר האחרון יצא סרט דוקו - "חייבים לדבר על ביל", בסרט הוצגו עדויות נוספות ובעיקר הופנתה אצבע מאשימה ולא סלחנית כלפי השחקן המבוגר.
 
הבוקר השמועות, הסרטים והתחקירים שהתפרסמו בשנים האחרונות הבשילו לכדי כתב אישום. אל דוכן העדויות עלתה ג'ודי הות' והעידה כי בשנת 1975, בהיותה בת 16 בלבד, קוסבי כפה עליה לבצע בו מעשה מיני. בעדותה תיארה הות' בדמעות איך קוסבי הביא אותה וחבר קטין נוסף לאחוזת פלייבוי הידועה לשמצה, ופיתה אותה לעלות לאחד מחדרי שינה ולקיים עימו יחסי מין. לכשהתנגדה, הכריח אותה לבצע בו אקט מיני. לאור זאת חבר המושבעים חייב את הנאשם לשלם לגברת הות', כיום בת 64, פיצויים בסך של 500,000 דולר.
 
קוסבי עצמו לא נדרש להופיע בפני בית המשפט ולמעשה מעולם לא עשה זאת. אך עורכי דינו שנכחו באולם טענו שעדותה של הות' רצופת סתירות ומניעים זדוניים. בנוסף לכף טענו שקוסבי מסר כי הוא לא זוכר את הנערה ולא זיהה שום תמונה שלה ומסרו את תצהירו של יו הפנר המנוח, בעל האחוזה כי כל הימצאות של קטינה בשטח האחוזה היא בגדר אירוע נדיר ולא מתוכנן. כאמור טענות אלה לא עזרו לשחקן וחבר המושבעים גזר את דינו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה