משפט

רמי לוי יפצה את לקוחותיו במאות אלפי שקלים: איך אפשר לקבל?

בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד רשת המרכולים של רמי לוי הסתיימה בפשרה שתביא לשינוי בהצגת המבצעים וכן בפיצוי ללקוחות
דוד לוי |  1
רמי לוי (צילום באדיבות רמי לוי, shutterstock)
לקוח שטען שרשת רמי לוי מפעילה מנגנון הטעיה במבצעי הכמות שלה באתר האינטרנט הביא בסופו של דבר לפיצוי לכלל הלקוחות. בית המשפט המחוזי מרכז-לוד אישר השבוע הסדר פשרה שבמסגרתו תשיב הרשת ללקוחותיה מאות אלפי שקלים.
זה החל כאשר שוהם אבן, תושב עתלית, הגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד הרשת. אבן, שהפך ללקוח קבוע של אתר האינטרנט של רמי לוי, טען שהרשת מפעילה מנגנון הטעיה במבצעי הכמות שלה כמו "השני בחצי מחיר" או "השלישי בחינם".
לטענת אבן, המשיבה נהגה להעניק את ההנחה על המוצר הזול ביותר במקום על מוצר שווה ערך, זאת בניגוד למה שהוא תפס כהבנה המתבקשת של המבצע. "על המשיבה להחיל את ההטבה על מוצר דומה במחיר ולא על המוצר הזול ביותר", טען אבן בתובענה.
בתגובה טענה רשת רמי לוי שהיא עמדה בכל חובות הגילוי המוטלות עליה והבהירה באופן ברור לצרכנים שבמבצעי הכמות ההנחות מוענקות על המוצרים הזולים ביותר. הרשת הדגישה כי נהגה לציין במפורש את המילים "הזול מביניהם" בכל מבצע כמות.
לאחר הליך גישור בפני עורך הדין אלי לוינזון, הגיעו הצדדים להסכמה. במסגרת ההסדר, התחייבה רמי לוי לשני צעדים מרכזיים: ביחס לעתיד - רענון עובדי הרשת בנהלים המתייחסים למתן הנחה במבצעי כמות, כך שבפרסום יופיע הביטוי "הזול מבין כלל המוצרים שיירכשו על ידי הלקוח" או "הזול/ים ביותר".
באשר לעבר, הרשת מתחייבת להעניק פיצוי בשווי של 275,000 שקלים לקהל לקוחותיה. הפיצוי יוענק בצורה של הנחות "עיוורות" בשיעור של 5% עד 20% על 2,500 מוצרים שונים, למשך 12 חודשים או עד למימוש מלא הסכום.
השופט אבי גורמן, שדן בתיק, קבע כי "אכן לא היה טעם בהמשך ניהול ההליך ונכון היה להביא את המחלוקת לסיומה בדרך של הסתלקות מתוגמלת". הוא הוסיף שהתובענה הועילה לחברי הקבוצה בכך שהביאה לכך שפרסומיה העתידיים של הרשת יכילו הבהרה טובה יותר.
במקביל לפיצוי הציבורי, קיבל המבקש אבן גמול אישי של 13,500 שקלים, ועורך דינו קיבל שכר טרחה של 54,500 שקלים. בית המשפט קבע עוד כי אם בתום תקופת ההנחות הפיצוי לא יגיע לסכום של 275,000 שקלים, הרשת תעביר את ההפרש לקרן לניהול תובענות ייצוגיות ולחלוקת כספים. הרשת מצידה התחייבה גם כי ההנחות יינתנו בנוסף לכל הנחה אחרת, כולל כפל מבצעים.
תביעה ייצוגית היא ללא ספק כלי צרכני יעיל בכך שהוא מאפשר לנהל תביעה אחת מרוכזת כאשר מדובר בתובעים רבים והדבר מביא לא פעם לתוצאות. כמו במקרה הזה וכפי שדיווחנו על חברות הסלולר שיפצו את הלקוחות ב-9 מיליון שקלים. כמו כן, פרסמנו על כך שמאות אלפי בעלי רכבים יקבלו החזר כספי. גם דיווחנו על כך שתביעה שהוגשה לאחר הופעתה של הכוכבת הבינלאומית הובילה לשינוי לטובת הנכים בישראל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קיבל תאבון
    זאב 06/2025/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמעי לעוווי עם חיוך נכלולי עלק תומך בקשיי היום העניים האיש קיבל תאבון של חזיר וגם החיוך חזירי מחירי המוצרים אצלו בסניפים עולים ומשתנים מדי יום כמו בבורסה לנ'י
    סגור