משפט

חברות הסלולר נגד משרד התקשורת: הקרב על המיליונים יעבור לבג"ץ

ענקיות הסלולר הישראליות התאחדו בקרב להמשכיות המתווה באגרות התדרים - כאשר על הפרק הנחה של עשרות מיליוני שקלים. לאחר שהשיח מול האוצר כשל, האש מוכוונת מול משרד התקשורת עם איום לעתירה לבג"ץ: "משרד התקשורת נמנע מלבצע את חובתו המינהלית, נזק האמור להאמיר עוד יותר כבר בתקופה הקרובה". כל הפרטים | בלעדי
יהודה לוינגר |  1
חברות סלולר (צילום null)
חברות הסלולר בישראל התאחדו בקרב על סכומי עתק אל מול האוצר ומשרד התקשורת. כבר לפני חודש התאחדו: פרטנר, הוט מובייל, סלקום, וויקום ופלאפון, ושכרו את שירותיה של עו"ד נגה רובינשטיין, שותפה מייסדת במשרד קריספין רובינשטיין בלכר קדוש ושות'.
לאחר שהפגישות עם האוצר לא הצליחו, בלשון המעטה, ומשרד האוצר נותר בסירובו להמשיך את מתווה ההנחה על אגרות התדרים (המתווה הסתיים כבר בספטמבר), ומשכך על החברות לשלם עשרות מיליוני שקלים כל אחת על אגרות התדרים, התאחדו חברות הסלולר אל מול הרגולטור - משרד התקשורת - שיבצע עבודת הכנה מסודרת לפעולה מול האוצר.
מדובר בסכום רב עבור החברות. בשנת 2024 סך התשלום על אגרות התדרים יעמוד על סביב ה-440 מיליון שקל, היינו גידול של כ-40% בהוצאות של החברות, וגובה ההנחה שעמד על 28% היה חוסך להן עשרות מילוני שקלים שמעתה יצטרכו לשלם.
אולם גם השיח מול משרד התקשורת נתקל במהמורות לא פשוטות: פניות חברות הסלולר למשרד התקשורת לבחינה כלכלית וקביעת תשלום סביר עבור שימוש באגרות תדרים - פשוט לא נענתה.
במכתב שנשלח על ידי עו"ד נגה רובינשטיין למנכ"לית משרד התקשורת, עו"ד עינבל משש,  ליועצת המשפטית של המשרד ולסמנכ"ל מנהל כלכלה במשרד, מפרטות דרישות חברות הסלולר עם רמז לאיום: אם לא תענו ותעשו את עבודתכם - נפנה לבג"ץ שידרוש זאת מכם.
כך, "כמפורט בפנייתנו, הצורך בעבודה כלכלית שתקבע את שווי התדרים, ברור למשרד התקשורת למעלה מעשור, ונתמך בדו"חות מבקרי מדינה. חרף כל זאת, טרם בוצעה הבחינה הכלכלית שתבטיח את הזיקה שבין שווים הכלכלי של התדרים לבין אגרות התדרים. בכך, משרד התקשורת נמנע מלבצע את חובתו המינהלית. בפנייתנו ביקשנו כי תודיענו בחוזר תוך 14 ימים כי בכוונת המשרד למלא את חובתו ולהשלים, בפרק זמן של ששה חודשים לכל היותר, את עדכון האגרות על בסיס עבודה כלכלית נאותה. כן נתבקש משרד התקשורת, לרבות בפניה, מיום ,18.8.2024 לקבוע כי תקופת ההפחתה במהלכה ניתנת הנחה של 28% תמשיך לחול עד לקביעת אגרות בגובה סביר. פניותינו, הן לעניין המשך ההנחה והן לעניין ביצוע בחינה כלכלית, לא זכו למענה".
ועוד הוסיפה: "נוכח משך הזמן בו נמנע משרד התקשורת מלבחון באופן מקיף את נושא אגרות התדרים, כמפורט במכתבנו מיום 17.9.2024 והנזק המתמשך שנגרם לחברות כתוצאה מכך, נזק האמור להאמיר עוד יותר כבר בתקופה הקרובה, המשרד מתבקש להודיע בדבר עמדתו באשר לביצוע הבדיקה הכלכלית האמורה יחד עם פירוט לוחות זמנים סבירים לצורך ביצועה, ועדכון גובה האגרות".
"ככל שלא יעשה כן, בכוונת החברות להגיש עתירה לבית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ ולבקש כי יורה למשרד התקשורת לקבל את ההחלטה המבוקשת".
ממשרד התקשורת נמסר: "המכתב טרם התקבל במשרדנו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתגלגל לציבור
    אחד העם 10/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודקות החברות שבמחיר מנת פלאפל מוכרות חבילת סלולר מלאהחודשית וטוב שכך לציבור ואילו האוצר וקברניטיו ממשיכים לעשוק אותם ואותנו בדלת האחורית שכן מאות מיליוני שקלים אגרה יתורגמו לעליית מחיר לציבור, פשוט ביזיון
    סגור