השוק

דרמת ענק בבזק: יו"ד הוועד מפוצץ את ביטול ההפרדה המבנית

יו"ר ועד בזק, איציק בסלו, מפוצץ את ההסכם בין בזק לוועד עובדי בזק ו-yes, בכל הקשור לביטול ההפרדה המבנית, מהלך שהנהלת בזק מושכת אליו בכול הכוח. עתה, בלי יו"ר ועד בזק שנלחם עבור עובדי בזק ועובדי yes, המנכ"ל ניר דוד נמצא בבעיה קשה. יו"ר ועד בזק ל-ice: "הגיע הזמן שהעובדים יהיו שותפים מלאים"
יהודה לוינגר | 
ניר דוד ואיציק בסלו (צילום אלעד גוטמן, שלומי אמסלם, shutterstock)
במרץ האחרון בהנהלת בזק נשמו לרווחה כאשר רתמו את ועד העובדים החזק של ענקית התקשורת, בהסכם עם יו"ר הוועד איציק בסלו, על קידום ביטול ההפרדה המבנית. על החתום היה גם יו"ר ועד yes, ובכך רצו בבזק לעקוף את ועד פלאפון החזק, ולצאת לדרך להליך של התייעלות מאסיבי, על אף התנגדותו של יו"ר ועד פלאפון יחיאל שמן.
עתה נרשמה משוכה קשה, כאשר יו"ר ועד בזק, איציק בסלו, אחד האנשים החזקים בענקית התקשורת, החליט לפוצץ את ההסכם. על הפרק: הסכומים הגבוהים שתקבל בזק בעקבות מהלך ההתייעלות, אך לפי שעה נראה שרובו יילך לקרן סרצ'לייט בעלת השליטה, והעובדים לא יקבלו את התגמול ההוגן והראוי להם מכל המהלך.
בוועד העובדים פועלים הן עבור עובדי בזק והן עובדי yes עם החדרת הראייה כי העובדים הינם שותפים מלאים בחברה, ולאור מה שיקרה בעקבות המיזוג - על העובדים לקבל תגמול בצורה ראויה, ולשתף את העובדים בפירות החברה. ככל הנראה, יו"ר הוועד הבין שקרן סרצ'לייט, דרך הנהלת בזק, מעוניינת לגרוף את רוב הסכום, וכאן החליט בסלו לעצור את השיח.
יו"ר ועד בזק, מסר ל-ice כי "הגיע הזמן שהעובדים יהיו שותפים מלאים בהצלחות החברה כי מי שדאג להביא את החברה לאיפה שהיא נמצאת זה העובדים".
יו"ר ועד פלאפון, יחיאל שמן, מסר: "ועד עובדי פלאפון מבקש להבהיר לדירקטוריון הקבוצה כי למיזוג הנרקם בימים אלו לביטול ההפרדה המבנית שותפים באופן מלא עובדי חברת פלאפון, ולפיכך יהיו שותפים אף לחלוקת הרווחים ממהלך המיזוג. 
נזכיר כי התועלת הכלכלית שתצמח לקבוצת בזק מביטול ההפרדה המבנית הצפוי נזקפת לזכותם של עובדי חברת פלאפון, שנרתמו בשנים האחרונות להצלת חברת yes ממצבה הכספי העגום, תוך קיום הסכם סינרגיה מרחיק לכת, שבו עמלו עובדי פלאפון קשה וגיבו את עובדי החברות הבנות, ותוך ביצוע שינויים מבניים וארגוניים עמוקים, לרבות מהלכי התייעלות, שיתוף עובדים והקמת שדירת ניהול משותפת. זאת בנוסף לחלקם של עובדי פלאפון בשמירה על האיתנות הפיננסית של בזק עם הלוואות עתק בסך מאות מיליוני שקלים שהועברו לבזק.
פלאפון הינה החברה החזקה והיציבה בקבוצת בזק לאורך עשרות שנים – אין ולא תהיה שום הפרדה מבנית בין חברות בקבוצה מבלי שעובדי פלאפון יתוגמלו כראוי על תרומתם וחלקם ברווחים האדירים שתגרוף הקבוצה ממהלך המיזוג".
יש לציין שביטול ההפרדה המבנית עוד לא קיבל את אישור משרד התקשורת אם כי הוא צפוי לעבור בתקופה הקרובה. כך שמעבר להתייעלות של מאות מיליוני שקלים, גם הטבת מס המוערכת במעל מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה