משפט

האג נגד נתניהו וגלנט; תובע בית הדין דורש - צווי מעצר דחופים

תובע בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, קארים חאן, ביקש להוציא צווי מעצר דחופים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, ומנהיג חמאס יחיא סינוואר. לשכת נתניהו גינתה את הבקשה: "אנטישמיות, חרפה מוסרית" 
מערכת ice | 
יואב גלנט, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב, נעם רבקין פנטון)
תובע בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג, קארים חאן, הגיש היום בקשה דחופה להרכב הקדם-משפטי להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, ומנהיג חמאס יחיא סינוואר. עניינה של בקשת התובע הוא "פשעי מלחמה" מתמשכים בעזה, והיא שמה במרכזה את סוגיות לקיחת בני ערובה והרעבת אזרחים.
"לנוכח ההחמרה במצב בישראל והמשך הפשעים התביעה מבקשת שהרכב הקדם-משפט יכריע בבקשות לצווי מעצר נגד סינוואר, רה"מ ישראל נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בדחיפות המירבית". לשכת ראש הממשלה הגיבה בתוקף, וטענה כי השוואת התובע בין ישראל לפושעי מלחמה כמו סינוואר היא אנטישמית ומבישה.
 

בתגובת ראש הממשלה הודגש כי התהליכים בבית הדין מוטים פוליטית. "ההשוואה שעושה התובע בהאג בין ראש הממשלה ושר הביטחון של ישראל, שנלחמת בטרור הרצחני של חמאס לפי דיני המלחמה; לבין פושע המלחמה סינוואר, שמוציא להורג חטופים ישראלים בדם קר; היא אנטישמיות לשמה וחרפה מוסרית מהמעלה הראשונה".
אם יינתנו הצווים, הם יחייבו את מדינות העולם, החתומות על אמנת רומא, לממשם. עד כה, אף אחד מהמנהיגים תחת צווי מעצר לא נעצר, כולל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה