משפט

בגיל 56: הרוצח שזעזע את ישראל הלך לעולמו בתא הכלא

במאי 1999, הגיע ארז טבעוני לבית ויצ"ו בתל אביב למפגש עם ילדיו, עידן בן ה-4 ואביטל בת השנתיים. ברגע שפקידת הסעד יצאה מהחדר, הוא ניצל את ההזדמנות לבצע את זממו - שפך חומר דליק על ילדיו והציתם. מעשה אכזרי זה זעזע את המדינה כולה וחשף עומק של אובססיה ותכנון קפדני מצד טבעוני. בבוקר שבת נמצא ללא רוח חיים בתאו
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
בבוקר שבת, נמצא ארז טבעוני, בן 56, מחוסר הכרה בתאו בכלא איילון. למרות מאמצי החייאה של צוות הכלא ופינוי מהיר לבית החולים אסף הרופא, נקבע מותו. טבעוני, שהיה מרצה שני מאסרי עולם, נודע לשמצה בעקבות מעשה מזעזע שביצע לפני כמעט רבע מאה - רצח ילדיו הקטנים.
במאי 1999, הגיע טבעוני לבית ויצ"ו בתל אביב למפגש עם ילדיו, עידן בן ה-4 ואביטל בת השנתיים. ברגע שפקידת הסעד יצאה מהחדר, הוא ניצל את ההזדמנות לבצע את זממו - שפך חומר דליק על ילדיו והציתם. מעשה אכזרי זה זעזע את המדינה כולה וחשף עומק של אובססיה ותכנון קפדני מצד טבעוני.

חקירת המשטרה חשפה תמונה מטרידה של תכנון מדוקדק. טבעוני רכש כרטיס טיסה לארצות הברית ליום הרצח, והצטייד בשוקר חשמלי וסכין קומנדו - כלים שנועדו לרצח אשתו. החוקרים מצאו גם מכתב מטריד שכתב לאשתו, ובו האשים אותה: "את הזמנת, אני רק ביצעתי". התנהגותו הנינוחה בתחילת המפגש עם ילדיו הייתה מסווה מחושב, שנועד להרדים את ערנותה של העובדת הסוציאלית.
בשחזור המזעזע חמישה ימים לאחר הרצח, טבעוני תיאר בפירוט את הכנותיו. "ירדתי מהבית לתחנת דלק וקניתי בקבוק מלא בליטר וחצי בנזין. כמה ימים לפני כן קניתי את השוקר ואת סכין הקומנדו ותכננתי הכול," הודה. המניע שחשף היה מצמרר באכזריותו: "אם אני לא אראה אותם – אף אחד לא יראה אותם".
מותו של טבעוני בכלא מסמן את סופו הטרגי של סיפור שהותיר צלקת עמוקה בחברה הישראלית. בעוד שמותו מביא לסיום פורמלי של הפרשה, הוא מותיר שאלות רבות ללא מענה על טבעה של אלימות קיצונית במשפחה ועל יכולתה של החברה למנוע טרגדיות דומות בעתיד. הפרשה ממשיכה לשמש תזכורת כואבת לצורך בערנות מתמדת ובמערכות תמיכה חזקות למשפחות במצוקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה