משפט

מלונות בראון חטפו תביעה: בעלה של מיכל הקטנה ישלם ביוקר?

במרכז הפרשה עומדת הלוואה בסך 430 אלף אירו, שניתנה בשנת 2019 על ידי חברה קפריסאית בבעלות עקה לקבוצת בראון ולאיש העסקים ניר ויצמן
מערכת ice | 
מלון בראון ים המלח (צילום מקס קובלסקי)
בלב תעשיית המלונאות הישראלית, המוכרת בדרך כלל בזוהר ויוקרה, מתגלה סיפור מורכב של הלוואות, הבטחות שלא מומשו, וקשרים משפחתיים שהסתבכו. תביעה חדשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב חושפת מערכת יחסים עסקית סבוכה בין איש העסקים יראל עקה לבין רשת מלונות בראון ומייסדה, ניר ויצמן, שהוא גם גיסו של עקה.
במרכז הפרשה עומדת הלוואה בסך 430 אלף אירו, שניתנה בשנת 2019 על ידי חברה קפריסאית בבעלות עקה לקבוצת בראון, כך לפי הפרסום בפספורטניוז. ההלוואה, שנשאה ריבית שנתית של 17%, נועדה לקדם פרויקט נדל"ן בתל אביב. ההסכם המקורי הציע אפשרות להחזר ההלוואה באמצעות דירה בפרויקט או בתשלום כספי, אך לטענת עקה, למרות הארכות מרובות, הקבוצה לא עמדה בהתחייבויותיה.
הסיפור מסתבך כאשר, בעקבות הגשת תביעה ראשונית ובקשה לעיקולים, הגיעו הצדדים להסדר תשלומים. אולם, לפי הטענות בתביעה, גם הסדר זה הופר כאשר הצ'קים שניתנו בוטלו, והנתבעים ניתקו קשר. מצב זה הוביל את עקה להגיש את התביעה הנוכחית, בניסיון אחרון לקבל את כספו בחזרה.
מה שהופך את הפרשה למורכבת עוד יותר הוא הקשר המשפחתי בין הצדדים. העובדה שעקה הוא גיסו של ויצמן, בעלה אגב של מיכל הקטנה, שמוסיפה רובד אישי לסכסוך העסקי, ומעלה שאלות על האופן בו קשרי משפחה משפיעים על עסקאות מסחריות.
זהו לא המקרה הראשון של תביעה נגד מלונות בראון, כאשר לאחרונה גם סמנכ"לית הכספים לשעבר של הרשת הגישה תביעה, מה שמעלה תהיות לגבי התנהלות הפיננסית של הקבוצה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה