משפט

השכר המטורף לעו"ד שמייצגים מחבלי נוחבה נחשף: מי יממן זאת?

הצעת החוק באה בעקבות גילוי מטריד של הנהלת בתי המשפט, לפיו המדינה נדרשה לשלם כמיליון שקלים עבור שכר טרחה לסנגורים פרטיים שייצגו מחבלי הנוחבה שנעצרו מאז ה-7 באוקטובר. נתון זה העלה שאלות נוקבות לגבי השימוש בכספי ציבור למימון הגנה משפטית למי שפגעו באזרחי המדינה
מערכת ice |  2
חמאס (צילום shutterstock)
ועדת החוקה של הכנסת אישרה אמש (שלישי) פה אחד לקריאה ראשונה הצעת חוק מהפכנית שתשנה את אופן מימון הייצוג המשפטי למחבלים שאינם אזרחי או תושבי ישראל. היוזמה, שהוצעה על ידי יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, מבקשת להעביר את נטל המימון מקופת המדינה לכספים המיועדים לרשות הפלסטינית.
הצעת החוק באה בעקבות גילוי מטריד של הנהלת בתי המשפט, לפיו המדינה נדרשה לשלם כמיליון שקלים עבור שכר טרחה לסנגורים פרטיים שייצגו מחבלי הנוחבה שנעצרו מאז ה-7 באוקטובר. נתון זה העלה שאלות נוקבות לגבי השימוש בכספי ציבור למימון הגנה משפטית למי שפגעו באזרחי המדינה.

"זוהי הצעת חוק שמאזנת בין זכויות אדם בסיסיות לבין אחריות מדינתית," הסביר ח"כ רוטמן. "אנו מכירים בחשיבות של ייצוג משפטי הולם, אך סבורים שהנטל הכלכלי צריך ליפול על הגורמים שתומכים בפעולות טרור, ולא על אזרחי ישראל."
החוק החדש מרחיב את ההצעה המקורית, שביקשה למנוע ייצוג על ידי הסנגוריה הציבורית לאסירים ביטחוניים שנעצרו במהלך מלחמת חרבות הברזל. כעת, הוא חל על כל מי שאינו אזרח או תושב ישראל החשוד או נאשם בביצוע עבירת טרור. במקרים בהם בית המשפט ימצא לנכון למנות סנגור, שכרו ישולם מהכספים המועברים לרשות הפלסטינית.
ההצעה זכתה לתמיכה רחבה בוועדה, כולל מצד חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה. "זוהי דוגמה לחקיקה שחוצה מחנות פוליטיים," ציין ח"כ מתן כהנא. "אנו מאוחדים בצורך להגן על אזרחי ישראל ולהבטיח שימוש נכון בכספי ציבור". עם זאת, החוק עדיין צפוי לעבור דיונים נוספים לפני אישורו הסופי. גורמים במשרד המשפטים הביעו דאגה לגבי יישומו המעשי של החוק, במיוחד בכל הנוגע למנגנון הגבייה מכספי הרשות הפלסטינית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חסרים פרטים
    פרטים 09/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מזה אומר מיליון שקל לסך כל ההגנה כמה היו, כמה זה התחלק, כמה זה מעל ה שנהוג או המינימום להגנה זה שהצטבר מיליון שח אולי זה קצת מאוד איזה מן כתבה זאת
    סגור
  • 1.
    אין סליחה.מחילה.כפרה למי שייצג.סינגר.תמך בפוגענים
    חקי חיון 07/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חקי חיון בהרת אין סליחה.מחילה.כפרה לנזקג אשר ייצג.הגן.סינגר.תמך.פירגן.החרה אחר מיליארד פוגעניםות נזקג
    סגור