משפט

גוגל ישראל נתבעת ב-2 מיליון שקל: "מנצלים בני נוער"

קטין ישראלי הגיש תביעה נגד גוגל ישראל כי לטענתו אתר "יוטיוב" מעוצב כך שהוא גורם לשימוש כפייתי אצל בני נוער ולהתמכרות למסך. "המשיבה פועלת באופן יזום ומכוון כדי למשוך ילדים ובני נוער להשתמש בפלטפורמה, תוך ניצול היבטים פסיכולוגיים ונוירולוגיים שגורמים להתמכרות"
מערכת ice |  3
גוגל (צילום shutterstock)
על פי פרסום של n12, תביעה ייצוגית יוצאת דופן במיוחד הוגשה השבוע בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בה קטין תובע את גוגל, טענתו היא שאתר "יוטיוב" מעוצב בכוונה על מנת לגרום לילדים כמוהו להתמכר ול"שימוש כפייתי" ושאף הוא בעצמו מכור ליוטיוב.
את הקטין מייצגים עו"ד לידיה מנדלבאום ועו"ד עמית מנור ממשרד מנור-שמש עורכי דין. התובעים טוענים כי פיצ'רים רבים בפלטפורמה מתוכננים ומפותחים במטרה לגרום לבני נוער וילדים להתמכר אליה. התביעה מכוונת כלפי גוגל ישראל, אך הטענות רחבות יותר ומכוונת כנגד גוגל העולמית. בבקשה לתביעה נטען כי הפלטפורמה מנצלת תהליכים צעירים במטרה לגרום להם לבלות בה כמה שיותר זמן ולהיכנס אליה בתדירות גבוהה ככל הניתן. סכום הבקשה הייצוגית לתביעה עומד על כ-2 מיליון שקל
 
בבקשה לתביעה הייצוגית נכתב: "המשיבה פועלת באופן יזום ומכוון כדי למשוך ילדים ובני נוער להשתמש בפלטפורמה, תוך ניצול היבטים פסיכולוגיים ונוירולוגיים שגורמים להתמכרות, לאחר מכן, היא מנצלת את הנתונים המפורטים שהיא אוספת עליהם ואת השימוש הנרחב בפלטפורמה כדי להגדיל את הכנסותיה ממקורות פרסום… מדובר בהפרה חמורה ביותר של זכויות המשתמשים הקטינים".
הקטין טוען כי החל לצפות ביוטיוב כבר בגיל 3-4. "המבקש נחשף לתכנים שגורמים לו לדימוי גוף שלילי, לתכנים שמעודדים אותו לבצע אתגרים מסוכנים ביותר בריאותית ונפשית, לתכנים שגורמים לו להרגיש רע עם עצמו. המבקש גם חשוף לתכנים אלימים ביותר שגורמים לו לחרדה ולדיכאון ועוד".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יוטיוב
    זיו 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דווקא יוטיוב הכי פחות ממכרת משאר הפלטפורמות
    סגור
  • 2.
    צודק
    גיל 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שיהיה בהצלחה
    סגור
  • 1.
    מחקתי את חשבון ה"גוגל" שלי
    עמית 05/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובינתיים, השמים לא נפלו. העולם יהיה מקום יותר טוב בלעדיהם.
    סגור