משפט

הישג למיליארדר דן גרטלר: זה הסכום הנמוך יחסית שישלם לאחים גרטנר

סכסוך המיליארדרים הגיע לסיומו: לאחר מאבק ממושך של 14 שנה, החליט הבורר איתן אורנשטיין, הנשיא המחוזי בתל אביב לשעבר, כי דן גרטלר ישלם לאחים גרטנר 85 מיליון דולר בלבד - לאחר שאלו תבעו ממנו 1.6 מיליארד דולר
מערכת ice |  3
דן גרטלר (צילום יוטיוב)
לאחר שבמשך 14 שנה נערך מאבק משפטי בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר, היום (חמישי) הגיש איתן אורנשטיין, הנשיא המחוזי בתל אביב לשעבר, לשני הצדדים את פסק הדין.
אורנשטיין אשר משמש כבורר בסכסוך המשפטי של שני הצדדים, העניק את פסק הדין לאחר שאלו הסתכסכו בעניין של זכויות כריה באפריקה והסכמי הלוואה והשקעה שונים שנחתמו בין הצדדים. 
על פי פסק הבוררות של הבורר אורנשטיין, תביעת האחים גרטנר נגד גרטלר בנושא התקבלה באופן חלקי. מלבד זאת, בפסק הבוררות  נקבע כי גרטלר יפצה את האחים ב-85 מיליון דולר בלבד (פלוס ריבית) בנוסף למספר זכויות אחזקה נוספות. 
ניתן להבחין בפסק הבוררות של אורנשטיין מעין ניצחון עבור גרטלר, נוכח העובדה כי על אף שהאחים גרטנר תבעו ממנו כ-1.6 מיליארד דולר ואף דרשו לקבל כמחצית מכלל הנכסים שלו, אורנשטיין החליט אחרת. על פי פסק הבוררות, אורנשטיין החליט כי גרטלר ישלם לאחים גרטנר סכום נמוך יחסית מהתביעה המקורית בשיעור של כ-5% ואלו אף יקבלו עוד כמה זכויות אחזקה חלקיות. 
הסכסוך בין שני הצדדים החל בשנת 2005, כאשר גרטלר, יהלומן הפעיל באפריקה ומחזיק בנכסים בקונגו (מכרות ומחצים) החליט לקחת הלוואת מהאחים גרטנר בשל מצבו הכלכלי הקשה. גרטלר לא פרע את ההלוואות שקיבל, הכניס אותם בשותפות לעסקיו ובין הצדדים נכרתו הסכמים שונים.
לאחר שנרשמו רווחים תיאורטיים של מאות מיליוני דולרים לאחים גרטנר בשל הסכמי השקעה, הבעיה עלתה כאשר שחלק מההסכמים לא שיקפו את ההסכמות המקוריות בין השני הצדדים – דבר שהוביל למחלוקות בין הצדדים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תאמינו לי אתם האשכנזים כמה שמות משפחה
    דוד נאג'י מעיראק 04/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גרטלר גרטנר גרטבר שו האדה....
    סגור
  • 1.
    מה שווה הכסף אם אתה רב עם אחים שלך (ל"ת)
    צביקה 04/2024/25
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • לא אחים (ל"ת)
    וט 04/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור