משפט

האיש שטען כי הוא ממציא הביטקוין - ושילם על כך ביוקר

בית המשפט בלונדון פסק כי קרייג רייט, מדען מחשבים אוסטרלי אשר התיימר לטעון כי הוא זה שהמציא את הביטקוין, הוא אינו הממציא האמיתי. הדובר מטעם ברית הפטנטים הפתוחים של הקריפטו טען כי רייט גרם לחשש גדול מצד המפתחים בקהילת הקריפטו, וכי הדבר הגיע לסיומו
מערכת ice | 
קריפטו (צילום shutterstock)
בית המשפט בלונדון פסק כי ממציא הביטקוין בעל השם הבדוי "סאטושי נאקאמוטו" הוא אינו מדען המחשבים האוסטרלי קרייג רייט. קרייג רייט טען במשך תקופה ארוכה כי הוא למעשה מחברו של מאמר משנת 2008 – הטקסט הבסיסי ביותר של מטבע הביטקוין שפורסם תחת אותו שם בדוי.
ברית הפטנטים הפתוחים של הקריפטו הובילה את רייט לבית המשפט, בטענה שהוא אינו הממציא האמיתי. השופט ג'יימס מלור אמר כי הראיות שהובאו בנוגע לכך שרייט הוא לא סאטושי הן "מכריעות". עוד הוא אמר כי "ד"ר רייט אינו מחבר הספר הלבן של הביטקוין, והוא אינו האדם שאימץ או פעל תחת השם הבדוי סאטושי נקמוטו בתקופה שבין 2008 ל-2011".
הדובר מטעם מברית הפטנטים אמר כי במשך יותר משמונה שנים ד"ר רייט שיקר בנוגע לזהותו, ובכך הצליח להציק ולהפחיד מפתחים בקהילת הביטקוין. "זה מסתיים היום בפסיקת בית המשפט שהוא אינו סאטושי נאקאמוטו". דוברו של רייט שהפסיד במשפט, אמר כי בתקופה זו הוא "אינו מעוניין לדבר עם אף אחד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה