משפט

ח"כ יצחק קרויזר: "הציבור דורש לראות את נציגי המפלגה גם בשלטון המקומי"

יו"ר סיעת עוצמה יהודית, ח"כ יצחק קרויזר בריאיון ל-ice על הצעת החוק למאבק בהסתה שעברה השבוע: "הצעת החוק מעניקה כלי אכיפה אזרחי לכל אזרח שמרגיש שנפגע מההסתה ברשתות החברתיות בגין כל פרסום של תומך טרור"
דוד זולדן | 
יצחק קרויזר (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, עטיה מוחמד)
ועדת השרים לענייני חקיקה הצביעה אישרה השבוע את הצעת החוק של יו"ר סיעת עוצמה יהודית, ח"כ יצחק קרויזר למאבק בהסתה לטרור ברשת הטומנת בחובה אלפי שקלים ושתפגע קשות בכיסי המסיתים.
הצעת החוק התקדימית מאפשרת לכל אזרח ואזרחית שנחשפים ברשת לגילויי הסתה ותמיכה בטרור, לתבוע את המפרסמים ולזכות בפיצוי כספי של 5000 שקלים גם ללא שום הוכחת נזק בעקבות הפרסום שיקבל אזרח שתבע. בפירוט סעיפי החוק נכתב בין היתר: "בשנים האחרונות ראינו תמיכה הולכת וגדלה באמצעות הרשתות החברתיות בארגוני הטרור, וגם על ידי הנפת דגלים של ארגוני טרור, ובמקביל נצפתה עליה בפעילות ארגוני הטרור השונים נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה, עד שהדבר הגיע לשיא במתקפת הטרור האחרונה שהייתה על יישובי עוטף עזה שכתוצאה ממנה שילמה מדינת ישראל מחיר כבד מנשוא. תיקון החוק יאפשר להרחיב את הענישה נגד תומכי הטרור דבר שיש בכוחו לצמצם את התופעה".
בריאיון ל-ice מסביר ח"כ יצחק קרויזר ויו"ר סיעת עוצמה יהודית שיזם את הצעת החוק את משמעותה ומדבר על הצעדים הבאים ומתייחס גם לבחירות המקומיות. 
מה משמעות החוק למאבק בהסתה?
"עד היום הרשתות החברתיות היו מרחב פרוץ וקרקע פורייה להסתה ולעידוד פעולות טרור, כאשר אחוז זניח שסובב סביב ה-10% מסך התלונות הבשילו בסופו של דבר גם לכדי הגשת כתב אישום. מעתה, באמצעות הצעת החוק שעבר בוועדת שרים ולקראת ההצבעה במליאה והכנסתו הסופית לספר החוקים של מדינת ישראל, תינתן אפשרות לכל אזרח ואזרחית לתבוע נזיקין ללא הוכחת נזק על כל תוכן של הסתה ושיסוי כנגד מדינת ישראל. הצעת החוק מעניקה כלי אכיפה אזרחי לכל אזרח שמרגיש שנפגע מההסתה ברשתות החברתיות בגין כל פרסום של תומך טרור".
זה עוד חוק בסדרת חוקים שהגשתם ושנועד לפגוע גם במעגלי התמיכה של הטרור?
"את הטרור צריך לחסל  ומי שמסית - שישלם. סדרת חוקי האכיפה שמעבירה מפלגת עוצמה יהודית בהובלת השר איתמר בן גביר מתחילת הקדנציה מעניקה במקביל לרשויות האכיפה כלים חסרי תקדים למלחמה בהסתה או בפשע המאורגן והתוצאות ניכרים היטב בשטח. כך גם לדוגמה בנושא חוק הפרוטקשן, שגם אותו יזמתי והובלתי, שמאז שעבר מאפשר גם ללא הרשעה פלילית ולהילחם בתופעות הקשות של סחיטה ודמי חסות באמצעות רף הוכחה נמוך בהליך אזרחי".
 
לא ניתן שלא להתייחס כמובן למלחמה בעזה ובגבול הצפון. כיצד נראית מבחינתך תמונת הניצחון בעזה ומה הפתרון שלך למצב מול חיזבאללה?
"יעדי המלחמה הוגדרו בצורה ברורה ועל כן, כל עוד לא הושגו במלואם, המערכה בדרום טרם הסתיימה. יש להביא לחיסול ארגוני הטרור והשמדת היכולת הצבאית ומדינית של חמאס, להחזרת כל החטופים והחטופות ובכללם אורון שאול הדר גולדין אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. לתפיסתנו,  נדרש היה כבר בימים הראשונים לכבוש את כל שטח הרצועה מצפון לדרום כולל ציר פילדלפי ולהמשיך בלחץ צבאי ללא הכנסת סיוע הומניטרי עד לכניעה מוחלטת והחזרת החטופים בשלום".
בנוגע למלחמה בחזית הצפונית, מציין ח"כ קרויזר, בעצמו תושב "נטור" בדרום רמת הגולן, ששירת מעל 80 יום במילואים בצפון כי: "את החזרת תחושת הביטחון של תושבי הצפון ניתן להשיב רק בנקיטת צעדים אופרטיביים שכוללים בראש ובראשונה את השמדת חיזבאללה ופירוקו המלא מיכולותיו הצבאיות והאזרחיות על מנת שהדורות הבאים לא יידרשו לעימות מול ארגון שכבר היום מחזיק ביכולות צבאיות של מדינות, הרי כל בר דעת יודע שחיזבאללה מביס את צבא לבנון שמורכב מ-70 אלף שוטרים כחולים תוך 24 שעות בלבד. לכן, חייבים לייצר שקיפות וודאות לתושבי הצפון באמצעות לקיחת אחריות ממשלתית שבמסגרתה יושקעו כספים רבים בחיזוק תשתיות, בהקמת רכבת מהירה שתאפשר נגישות מהירה למרכז הארץ ורצף מחלפים וכבישי גישה מהירים לכביש 6, בנוסף להקמת אוניברסיטה בגליל ושדרוג שירותי הרפואה. בנוסף, יש לדאוג לחיזוק החוסן הקהילתי, כי רק אוכלוסייה חזקה בחזית תיתן רוח גבית לעורף."
האם אתם צופים ל'כיבושים' של עוצמה יהודית בערים שעד לאחרונה לא הייתה לכם דריסת רגל בהן?
"אנחנו מקנים חשיבות רבה מאוד לבחירות המקומיות והמפלגה פועלת במלא העוצמה לא רק בממשלה, אלא גם בשטח. הדרישה של הציבור לראות את נציגי המפלגה גם בשלטון המקומי מגיעה בהתאמה להצלחות בשדה הלאומי ולכן שמחתי לראות את התכונה בקלפיות בעוצמה יהודית ואני כבר רואה את הנציגים והנציגות שלנו בתפקדי מפתח במועצות ובראשות השלטון המקומי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה