בריאות

עליית התעריף לדמי הטיפול מבוטלת: אלו המרוויחים בגדול

בשורה ליבואנים וליצרנים: תאגיד 'תמיר' מבטל את עליית התעריפים בדמי הטיפול לשנת 2024. ההחלטה באישור ובהמלצת השרה להגנת הסביבה עידית סילמן
מערכת ice | 
ביטוח לאומי | כסף (צילום shutterstock)
בעקבות המלחמה והשלכותיה הכלכליות הודיע רני איידלר מנכ"ל 'תמיר' לאלפי היבואנים והיצרנים שחתומים עם תמיר בהסכם, כי דמי הטיפול בשנת 2024 יהיו זהים לדמי הטיפול של שנת 2023. ההחלטה באישור ובהמלצת השרה להגנת הסביבה עידית סילמן
במכתב שפרסם מנכ"ל תאגיד תמיר רני איידלר לאלפי יצרנים נכתב כי מתוך הבנה להשלכותיה הדרמטיות של המלחמה על המשק הישראלי, נעשה מאמץ משותף של 'תמיר' עם המשרד להגנת הסביבה להימנע מעליית תעריפים בעת הזו. 

מאמץ שנעשה בשל העובדה שתוכנית העבודה של 'תמיר' עבור 2024 שיקפה עלייה של עשרות אחוזים בדמי הטיפול, כתוצאה מדרישת המשרד להגנת הסביבה לפריסה רחבה של פחים כתומים ומגורמים חיצוניים נוספים כמו:  עליית המדד בשנתיים האחרונות, ירידת  שווי חומרי הגלם ועלייה דרמטית ועקבית בעלויות פינוי הפסולת.
בהנחיית השרה להגנת הסביבה, הגב' עידית סילמן, הוכנה תכנית חליפית אשר תמנע את עליית המחירים וכללה באופן תקדימי וחד פעמי מספר הקלות משמעותיות אשר משפיעות באופן ישיר על  דמי הטיפול.
ה'חוק להסדרת טיפול באריזות' נחקק בשנת 2011 מתוך מטרה לצמצם את כמות הפסולת הנוצרת מאריזות, למנוע את הטמנתה וכך להפחית את הפגיעה שלהן בסביבה. על פי החוק, היצרנים והיבואנים לוקחים אחריות על האריזות שהם מכניסים לשוק באמצעות התקשרות מול גוף שהוכר ע"י המשרד להגנת הסביבה - תאגיד מחזור האריזות 'תמיר'.
רני איידלר מנכ"ל תאגיד תמיר: "בשעה זו בה המשק הישראלי מתמודד עם השלכות כלכליות, עשינו מאמץ אדיר לדחות את עליית התעריפים שתוכננה בכדי להקל על היצרנים והיבואנים החתומים עם 'תמיר'. אני מודה למשרד להגנת הסביבה על שיתוף הפעולה וההבנה שהביאה לביטול עליית התעריפים בעת הזו.".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה