בריאות

בתי החולים בישראל במשבר חמור: זה מה שהולך לקרות בקרוב

בעקבות משבר תקציבי חמור, לא פחות מ-11 בתי חולים ממשלתיים עומדים להודיע למשרדים הרלוונטיים בממשלה כי עליהם לנקוט במספר צעדים קיצוניים כדי שיוכלו להתמודד עם הבעיה. אלו כוללים: פיטורים, הפסקת הכשרת סטודנטים, ביטול תורים ועוד
מערכת ice |  3
הוצאות השכר בבתי החולים-אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
אין זה סוד שבתי החולים נמצאים בבעיה כבר זמן רב. כעת נדמה שהמצב הולך להחמיר אף יותר. לפי פרסום של N12, בתי החולים עומדים להודיע למשרד האוצר, ראש הממשלה ולמשרד הבריאות על צעדים שהם ייאלצו לקחת כדי להתמודד עם היקף הגירעון התקציבי.
נכון לעת זו מדובר ב-11 בתי חולים ממשלתיים שחווים משבר תקציבי חמור. משמעות הדבר כי בתי החולים ינסו למנוע קריסה ופגיעה בחולים בעזרת מספר צעדים לא פשוטים, ובהם ביטול טיפולים וניתוחים שאינם דחופים, עצירת קליטת מתמחים והתמחויות, הפסקת הכשרת סטודנטים לרפואה ואפילו פיטורים. 
גם קופות החולים נמצאות במצב לא פשוט, ואף שהן עוד לא פונות לממשלה, גורמים מעידים כי המטופלים כבר סובלים בעקבות צמצום משך הביקור שלהם בקרב רופאים. למשל, ביקור אצל רופא עור, רופא אף אוזן גרון ואורתופד ירד לחמש דקות בלבד. הדבר נובע גם ממשבר חמור של רופאים שמקבלים מטופלים.
אז איך בתי החולים הצליחו להגיע לרמת משבר כה חמורה? ובכן, בין הסיבות הרבות הם הסכמי השכר החדשים של עובדי המדינה שהביאו לעלייה בהוצאות. לצד זאת נרשמה עלייה בהוצאות הרשלנות הרפואית ועלייה במט"ח. כל זה מתרחש מבלי שבתי החולים מקבלים מקור מימון או תקציב מוגבר מהממשלה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    השוק מוצף אחיות סיעוד
    ערן 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין עבודה השוק מוצף באחיות
    סגור
  • 2.
    הצלחה כבירה לביבי ,הפתרון 50 מיליון לחרדים (ל"ת)
    משה 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    איזה בעיות תקציב?
    100 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק חילקו עודפי העושר שלנו לחרדים על בטלנותם ועוד אלפי רבנים. אז בטח יש עוד מלא, תכף תקבלו.
    סגור