בריאות

בונים סוכה? שימו לפרטים החשובים שישמרו על חיי הילדים

לקראת חג הסוכות: הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה קורא לציבור לנקוט במשנה זהירות בשימוש במכשירי חשמל בתוך הסוכה. כך תיזהרו
מערכת ice | 
בטיחות החשמל בסוכה (צילום shutterstock)
לקראת חג הסוכות, הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, איגור דוסקלוביץ, מדגיש כי יש לתת תשומת לב מרבית לאזהרות והוראות הבטיחות בשימוש במכשירים חשמליים בתוך הסוכה:
• יש להימנע מלהשתמש בחיבורים מאולתרים לרשת החשמל, ובאביזרי חשמל עם בידוד פגום, או חיבורים לא הדוקים בין החלקים.
• קיימים סיכונים הכוללים את מבנה הסוכה (העשויה בדרך כלל מחומרים דליקים), אשר יחד עם חשיפה לחדירת מים - מחייבים את המשתמשים לפעול בזהירות יתרה בבחירה ובהתקנת אביזרי החשמל בתוך הסוכה. שימו דגש על שרשראות לתאורה ולקישוט הסוכה. זאת, כדי למנוע היווצרות קצר חשמלי, התחשמלות או שריפה בסוכה. לכן ככל שקיימים אביזרי חשמל בסוכה מומלץ לוודא שהינם בעלי דרגת הגנה IPX4. בנוסף מומלץ להעדיף שרשראות תאורה המופעלים באמצעות סוללות.

• שמים מאוורר בסוכה? מנעו גישה של ילדים! סקרנות טבעית של ילדים קטנים גורמת להם "לחקור" את המאוורר ולנסות להגיע לחלקים המסתובבים בו. חדירת אצבעות דרך הרשת, שאמורה למנוע מגע עם הלהבים המסתובבים של המאוורר, עלולה לגרום לפציעות קשות ואף לקטיעת אצבעות.
• ברכישת אביזרי חשמל ומכשירים חשמליים יש לוודא שכל מוצר מסומן בסימון ברור ובר-קיימא  בפרטים הבאים וכנדרש בתקן: דגם המוצר או מספרו קטלוגי; ההספק המקסימלי בוואט; שם וכתובתו של היצרן או הספק המורשה או שמו המסחרי; ארץ יצור; שם היבואן וכתובתו או שמו המסחרי. כמו כן להתקין, להפעיל ולתחזק את המכשירים בהתאם להוראות היצרן שחייבות להיות מצורפות למכשיר. כל הסימונים הנ"ל על גבי המוצר חייבים להיות בשפה העברית, ברורים לקריאה ועמידים בפני שפשוף או מחיקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה