בריאות

המהלך של הממשלה לעצור את התייקרות התרופות נחשף

שר הבריאות משה ארבל ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הסכימו לתת את אישורם להקפאת המחירים בהתאם לחוק
מערכת ice |  1
בית מרקחת (צילום freepik)
כחלק ממאמצי הממשלה להקל על יוקר המחייה, החליטו היום (יום ג') שר הבריאות משה ארבל ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' לפעול יחד למניעת ההתייקרויות הצפויות במחירי תרופות המרשם. 
בעקבות עליית מחירי שער היורו מתחילת 2023 ובהתאם לסעיף 3(ג) של צו פיקוח מחירי מצרכים ושירותים, צפוי מחירון תרופות המרשם להתעדכן בתחילת יולי ולעלות בשיעור של 4%-5%. עלייה זו צפויה לחול על כמחצית מתרופות המרשם.

על פי חוק, על מנת להקפיא את עליית המחירים נדרש אישורם של שרי הבריאות והאוצר ואשרור של ועדת הבריאות. שר הבריאות ארבל פנה היום בנושא לשר האוצר סמוטריץ' שנענה בחיוב והתייקרות מחירי מחירי התרופות צפויה להימנע.
מוקדם יותר החודש, הסתדרות הרוקחים בישראל התריעה כי צפויה עליית מחירים של 5-7% ליותר מ-1,600 תרופות, שתיכנס לתוקף בתחילת חודש יולי, זאת בשל התחזקות הדולר והאירו אל מול השקל.
העלייה הזו תפגע בעיקר באלו הקונים בבתי המרקחת הפרטיים או מבוטחים שחברים בקופות חולים שאין להם הסכמי עבודה עם כלל בתי המרקחת בישראל. במרבית בתי מרקחת פרטיים, קופות החולים לא חידשו את הסכמי העבודה, וסבסוד מחירי התרופות נעצר. אגב, אחוז העלייה הסופי עדיין לא ידוע, והוא ייוודע לקראת סוף החודש, לאחר ההנחיות המדויקות של משרד הבריאות.
יו"ר הסתדרות הרוקחים, דוד פפו, שלח מכתב בו הוא קורא לממשלה לאלץ את הקופות לאפשר למטופלים לרכוש תרופות באיזה בית מרקחת שהם רוצים, ולמעשה להרחיב את הסכמי העבודה. פפו אמר: "אם לכל בתי המרקחת בישראל היה חוזה עם קופות החולים, עליית המחירים הזו לא הייתה מורגשת כלל לצרכן הסופי. בשל העובדה שלא לכולם יש חוזה עבודה, עליית המחירים תוביל לכך שהצרכן ייאלץ להוציא עוד כסף מכיסו, בזמנים קשים אלו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחירי התרופות
    מחמוד ע 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר סמוטריץ מר ארבל,שמח אני על פועלכם להקפאת מחירים זמנית אבל,משום מה הקפאות מעין אלו קופצות לנו לחים מידית לאחר תקופה קצרה!! למה אינכם נוקטים פעולה מלאנ לחיסול עליות המחירים בכל ?
    סגור