בריאות

חשד למחדל עוברים נוסף באסותא: משרד הבריאות יחקור

מחדל עוברים נוסף באסותא - קיים חשד כי ילד שנולד בשנת 2018 אינו בנו הגנטי של אביו החוקי לאחר שההורים עשו הפריה חוץ גופית בבית החולים אסותא ברמת החייל בת"א. משרד הבריאות יתערב בחקירה בעזרת ועדה
מערכת ice | 
מחדל העוברים בבית החולים אסותא (צילום מתוך אתר אסותא, shutterstock)
ביום חמישי האחרון דווח על מחדל נוסף בתחום ההפריה שגם הוא התרחש באחד מבתי החולים של אסותא. משרד הבריאות דיווח על כך כי קיים חשד שהפריה שבוצעה בבית החולים אסותא ברמת החייל בת"א הביאה לכך שהילד שנולד אינו הבן הביולוגי של האב, אלא רק של האם ותורם זרע אחר.
יותר מכך, התברר כי בית החולים כשל בדיווח למשרד הבריאות על האירוע לאחר שהזוג פנה לאסותא בנושא. חשדו של הזוג עצמו התעורר לאחר שהתגלו אצל הילד בעיות גנטיות אותן הם ביקשו לבדוק. בדיקה כפולה שנעשתה בגרמניה הוכיחה כי אכן האב החוקי אינו האב הגנטי של הילד. לפי ynet, מטעם אסותא נטען ראשית כי לא נעשתה פנייה למשרד הבריאות כי הנושא היה בבירור מאוד התחלתי. לאחר מכן שונתה גרת בית החולים ונטען כי בית החולים לא רצה להפר את חיסיון הזוג והילד.
משרד הבריאות שלל את שתי הטענות הללו ונזף בבית החולים. היום (שבת) מסתמן כי מחר כבר יתכנסו במשרד כדי להחליט איזו ועדה תדון בחשדות משמע, האם תהיה זו אותה ועדה שדנה גם במחדל ההפריה הקודם או שתקום ועדה חדשה. 
כזכור, בשנה האחרונה מחדל ההפריה באסותא ראשון לציון הסעיר את המדינה. התגלה כי עובר הוחזר לרחמה של אישה אף שהוא לא היה הביולוגי להורים הללו. לאחרונה נפסק בבית המשפט העליון כי לא יתקיימו יותר בדיקות כדי לאתר את ההורים הביולגיים וכי התינוקת סופיה תישאר עם האם שילדה אותה. כל זה למורת רוחם של מספר זוגות שעשויים להיות ההורים של סופיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה