בריאות

זריקה חדשה נגד השמנת יתר יכולה להחליף ניתוח קיצור קיבה

ניסוי חדש חושף כי פותחה זריקה חדשה נגד השמנת יתר, שאם תאושר תוכל להחליף את הניתוח המסוכן לקיצור קיבה ותרופות הרזייה אחרות שגורמות להקאות ובחילות
מערכת ice | 
פתרון להשמנה (צילום unsplash)
כבר שנים רבות שהטכנולוגיה והרפואה המודרנית מנסות לפתור בעיה משמעותית אחת - השמנת יתר. עד כה ראינו את עלייתן ונפילתן של תרופות שהבטיחו הרים וגבעות, אך הפתרון שנחשב מוצלח באופן יחסי הוא ניתוח קיצר הקיבה המסוכן. כעת, מחקר חדש חושף כי צוות חוקרים פיתח זריקה חדשה שמסייעת להורדה במשקל, כמעט ללא תופעות לוואי.
התרופה החדשה שפותחה מדמה את השפעות ארוכות טווח של ניתוח לקיצור קיבה, שלרוב נחשב למסוכן, לא מאד זמין ובעיקר מוגבל לאנשים במשקל מאש ספציפי וכאלו עם סוכרת. הזריקה הזו, שעד כה נוסתה רק על חולדות, מסייעת לתחושת שובע, איזון רמת הסוכר בדם ועוד.
ממצאי הניסוי העלו כי החיות הורידו את רמת צריכת המזון שלהן ב-80% ותוך פרק זמן של 16 יום הן הורידו 12% ממשקלן. יתרה מכך, נמצא כי לעומת קבוצת הביקורת שלקחה תרופה מוכרת אחרת להרזיה, התרופה החדשה לא הובילה לתופעות לוואי קשות כמו בחילות. לצד זאת, נרשמה עלייה בכמות האנרגיה, שיפור בקצב הלב וטמפרטורת הגוף.
לפי תרכובת מיוחדת שהחוקרים רקחו, המיועדת לצריכה רק כפעם עד פעמיים בשבוע, נמצא כי החולדות שמרו על "הגזרה" החדשה שלהן גם אחרי סוף הטיפול. אם כן, אם תרופה זו תתקדם בשלבים השונים היא עשויה לפתור את אחת הבעיות העיקריות מהן סובלים אנשים שמטופלים כיום בתרופות הרזיה, דוגמת אוזמפיק, והיא תוצאות לטווח קצר, בחילות, הקאות ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה