בריאות

אושר סופית החוק שיאפשר לבתי חולים לאסור הכנסת חמץ

חוק החמץ אושר בהצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. ראש האופוזיציה לפיד: "ילדים יחשבו שזה מצחיק לזרוק לחמניות בבתי חולים". יוזם החוק גפני: "איפה יש כאן כפייה? השתגעתם?"
דוד זולדן |  3
משה גפני וחוק החמץ (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
לפני החג: מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה שנייה ושלישית את חוק החמץ שיאסור הכנסת חמץ לבתי חולים במהלך הפסח.
החוק מבטל את פסיקת בג"ץ שאסרה את הנוהל שהיה מקובל וכעת עבר בחקיקה. השופטים קבעו כי מדובר בפגיעה בזכויות החולים מחופש לדת, אלא שיוזם החוק ח"כ משה גפני (יהדות התורה) טען שלא מדובר בכפייה דתית וכי פסיקת בג"ץ פגעה דווקא ביכולתם של יהודים שומרי מצוות להגיע לטיפול רפואי מחשש להימצאות סמוך לחמץ.
הקואליציה כזכור היתה עקבית וחדורת מטרה לסיים את החקיקה עד סוף המושב על מנת שכבר בחג הפסח ייכנס החוק לתוקף. החוק, שעבר בתחילת החודש בקריאה ראשונה, הוחזר לאחר מכן לוועדת הבריאות, שם הוכן להצבעה בקריאה שנייה ושלישית.
לפי החוק, שעלה בדרישת חברי הכנסת החרדים מיהדות התורה וש"ס, מנהל בית חולים יוכל כאמור לקבוע האם לאפשר הכנסת חמץ בפסח וכן להחליט על "הסדרים מיוחדים" לשם שמירת כשרות בחג.
כזכור, מליאת הכנסת אישרה בחטף בקריאה ראשונה את חוק החמץ, לפיו מנהל בית חולים יהיה רשאי להחליט להגביל או לאסור הכנסה של חמץ למוסד רפואי בחג הפסח. רגע לפני הדיון, בוועדת הבריאות, להכנה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית, תני פרנק, מנהל מרכז ליהדות ומדינה מבית מכון הרטמן שלח מכתב לח"כ אוריאל בוסו (ש"ס), יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת בקריאה לדחות את החוק לאחר חג הפסח. הבקשה כמובן נדחתה והחוק עבר לשביעות רצונם של הדתיים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    כמו שצריך
    נעמה 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שצריך
    סגור
  • 2.
    למה לקפח בני דתות אחרות, נוצרים, מוסלמים וכו'? (ל"ת)
    דוידא 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    השנה חמץ לכל דיכפין (ל"ת)
    הנודע ביהוד 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור