בריאות

הרפורמה שתבוא לקראת האזרח: בזה תדון ועדת הבריאות היום

ועדת הבריאות תדון היום ברפורמת תמרוקים, במסגרתה לא יידרשו יותר קיומן של תקנות משרד הבריאות על ייבואם של תמרוקים שונים מחו"ל וזאת בכדי להוזיל עלויות עבור הצרכנים
מערכת ice | 
מוצרים מסוכנים לשימוש (צילום freepik)
בתקופת הממשלה הקודמת קמה יוזמה למגר את עודף הרגולציה בתחום ייבוא התמרוקים לארץ וזאת במטרה להוריד את מחירם ביחס לשאר מדינות אירופה. היום הנושא יעלה לדיון לאחר דחיות רבות בוועדת הבריאות, בראשות חבר הכנסת אוריאל בוסו. 
אם יאושרו, התקנות ייכנסו לתוקף ב-1 באפריל ויאפשרו לשווק בארץ מוצרים ללא רישיון משרד הבריאות עבור כל תמרוק ותמרוק. התקנות החדשות מבוססות על התקן האירופי ומותאמות לארץ. עם זאת, לפי ישראל היום במשרד הכלכלה טוענים כי התקנות עדיין כוללות הגבלות רבות שמגבילות את היבואנים ולכן אין באמת שינוי גדול במסגרת הרפורמה הזו.
התקנות הנוכחיות מגבילות את היבואנים בכך שהן דורשות מספר הליכים מטעמן לפני שהמוצרים יגיעו למדף. למשל, ישנו הצורך בתיעוד בעברית על כל מוצר, פירוט של אופן השימוש בכל מוצר, בדיקת רעלים ועוד.
כל אלו כמובן מערימים על היבואן הוצאות נוספות, ואלו מתגלגלות בסוך אלינו הצרכן. כלל התקנות הנוכחיות מביאות לבסוף לכך שהבדלי המחירים למוצרים בסיסיים כמו אלו של ג'ילט, AXE, פנטן ועוד עולים כפליים ואף יותר ממדינות אחרות באיחוד האירופי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה