בריאות

מומחי בריאות הלב ממליצים: 3 הרגלים שצריך לאמץ מגיל 30

אורח חיים בריא לא מתחיל בפנסיה: קרדיולוגים ממליצים על שלושה שינויים באורח החיים שצריך לאמץ כבר מגיל 30 
מערכת ice |  7
התקף לב (צילום Pexels / Pixabay)
אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל לחשוב על בריאות הלב שלכם, במיוחד כשמדובר בעניין לחץ הדם שלכם. מחלות לב הם מגורמי המוות המובילים בעולם המערבי.
לחץ דם גבוה, הנקרא גם יתר לחץ דם, הוא לחץ דם שהוא 130/80 מ"מ ומעלה. זה יכול להיגרם מגורמים גנטיים וכתוצאה מאורח חיים, ונוטה לעלות עם הגיל. ישנן מאות וריאציות גנטיות שונות שיכולות להשפיע על הסיכון ליתר לחץ דם, על פי מחקר משנת 2019.
אבל בעוד שאתם לא יכול לשנות את הגנים שלכם, אפשר להוריד את הסיכון ליתר לחץ דם על ידי ביסוס הרגלים בריאים בשלב מוקדם בחיים. קרדיולוגים אומרים כי ככל שתבצעו את השינויים החיוביים האלה מוקדם יותר, כך תהיה לכם השפעה גדולה יותר על הבריאות שלכם ל-10, 20 או 30 שנים הלאה
להלן שלוש דרכים שבהן אנשים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם יכולים לשנות את הרגלי חייהם ולהוריד את הסיכון ללחץ דם גבוה.
1. צמצמו באכילת בשר
קרדיולוגים ומוחי רפואת הלב ממליצים להימנע מצריכת יתר של בשר אדום, שעלולה להעלות את רמות הכולסטרול. כולסטרול ולחץ דם קשורים קשר הדוק מכיוון שהלב צריך לעבוד חזק במיוחד כדי להעביר דם דרך העורקים שהצטמצמו או התקשו על ידי הצטברות כולסטרול, כך על פי קליבלנד קליניק.
לחץ דם גבוה וכולסטרול גבוה הם שניים מהגורמים הגדולים ביותר למחלות לב, והתייחסות לתזונה היא אחת הדרכים לשנות את הגורל הזה. רופאים אומרים שרוב המזונות שמעלים כולסטרול מגיעים מבעלי חיים, כי גם הם מייצרים כולסטרול.

באופן כללי, תזונה בריאה צריכה להיות מורכבת משינויים מצטברים לאורך החיים, כמו אפיית מזון במקום טיגון או שימוש בשמני בישול בריאים יותר, במקום לנסות את טרנד הירידה במשקל האחרון שיצא.
2. המשיכו ללכת לחדר הכושר, גם אם לא הולך
תזונה בריאה יכולה להשפיע גם ללא פעילות גופנית – ולפעמים אין מספיק פעילות גופנית כדי לכפר על דיאטה נוראית. עבור שני מהלכי אורח החיים, רופאים נוהגים לומר למטופלים שלהם לכוון לשגרה הנכונה ולא בהכרח לשיא מושלם.
לכולם שגרת החיים לא תמיד מאפשרת להתמיד בכושר וקורות לפעמים שגיאות בעניין התזונה הנכונה. אבל גם אם זה קורה, זה לא אומר שאתם צריכים להעניש את עצמכם לתמיד.
3. הפסיקן לעשן
הקשר בין עישון סיגריות ליתר לחץ דם מתועד היטב: לפי איגוד הלב האמריקאי, עישון סיגריות גורם לעלייה בלחץ הדם שעלולה להוביל לנזק לאיברים. קרדיולוגים אומרים כי יש להתייחס גם לעישון אלקטרוני כגורם סיכון לבריאות הלב. הממצאים לא ברורים לגמרי, מכיוון שסיגריות אלקטרוניות הן חדשות יחסית, אך מחקר מוקדם מצא כי סיגריות אלקטרוניות גורמות גם ללחץ הדם ולדופק לעלות.
השימוש בסיגריות אלקטרוניות פופולרי יותר בקרב הדורות הצעירים יותר בהשוואה לאלה שמעשנים סיגריות, ולמרות שחלק מהאנשים מניחים כי זה פחות מזיק, ההשפעה על תפקוד הלב עשויה להיות דומה, על פי ממצאים ראשוניים שהוצגו במפגשים המדעיים של AHA 2022.
בסופו של דבר, אנשים צעירים יצטרכו לקבל את ההחלטה הזו: האם הם רוצים להמשיך לעשן לשארית חייהם. לא נראה שיש רופא שחושב שזה בריא.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    לב
    דין דין 03/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תקחו כל דבר ללב קחו את זה לכפתור הבגד.
    סגור
  • 3.
    קרונה
    יהודי 03/2023/02
    הגב לתגובה זו
    4 3
    בגלל מסכות מחורבנות כל יום 11 שעות עבודה אין לי אף ויכול לנשום דרך אף וקיבלתי דוח לשלם מסגרת עבודה לא היה לי מסכה על אף
    סגור
  • 2.
    מאז חיסוני הקורונה יש אלייה משמעותית בבעיות בלב (ל"ת)
    מיטל 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • ובארועים מוחיים (ל"ת)
    אור 03/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זה קרדיולוגים משנות ה80?
    יובל 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אין בעיה עם בשר אדום. הבעיה היא עם בשר מעובד.
    סגור
  • .
    . 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 2
    מה זה בשר מעובד ?
    סגור
  • מה לא מובן
    המבין ביותר 03/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בשר אדום לא בריא. בגלל שרוב הנתכים עם % שומן גבוה. אגב בשר אדום גם מסוכן וגורם לסרטן המעי הגס.
    סגור