בריאות

תעלומה: מהי המחלה המסתורית שהרגה עשרות כלבים?

סוכנויות והרשויות הפדרליות חוקרות את נגיף המסתורין שגבה את חייהם של לפחות 30 כלבים במישיגן

מערכת ice | 
כלב (צילום pexels)
מחלקת החקלאות ופיתוח הכפר של מישיגן, המעבדה הווטרינרית של אוניברסיטת מישיגן סטייט, מחלקת החקלאות האמריקאית ושותפים אחרים עובדים כדי לקבוע את הגורם למחלה שפוגעת בכלבים במדינה בחודשיים האחרונים.
 
הנגיף הלא מזוהה גורם לבעיות חריפות במערכת העיכול ובדרך כלל הורג כלבים צעירים תוך שלושה עד חמישה ימים. התסמינים כוללים שלשול דמי, הקאות ותרדמה.
תסמיני המחלה דומים ל-parvovirus, הגורם לתסמינים דומים ומתפשט באמצעות מגע של כלב לכלב וצואה מזוהמת. גורים וכלבים מבוגרים פגיעים יותר לנגיף, ורוב ההרוגים היו מתחת לגיל שנתיים.
מליסה פיצ'ג'רלד, מנהלת בקרת בעלי חיים במחוז אוטסגו, בו דווח לראשונה על הנגיף, אמרה ל-Detroit Free Press כי הכלבים שמתו יצאו שלילי ל-parvo.
"זה מפחיד," אמר פיצג'רלד. "יש הרבה דברים שזה יכול להיות."
פיצ'רלד אמר שלא נראה שהכלבים הנגועים יצרו מגע זה עם זה.
עם זאת, וטרינר ממלכתי אמר שחלק מהדגימות אכן נבדקו חיוביות ל-parvo.
"אנחנו עדיין בשלבים הראשונים של החקירה הזו, אבל כמה מהדגימות הראשונות שהוגשו למעבדה לאבחון וטרינרי של אוניברסיטת מישיגן היו חיוביות ל-parvovirus של כלבים. עם זאת, יש עוד תוצאות ממתינות ועוד ללמוד", אמרה הווטרינר הממלכתי נורה ווינלנד, בהצהרה.
בעלת הכלבה בצפון מישיגן, אדריאנה פוטרפקי, אמרה שארבעה מהכלבים שלה התעוררו עם שלשולים מדממים וקלקול קיבה בתחילת יולי. היא לא עבדה במשך שבועיים מחשש להשאיר את הכלבים לבד לאחר שהווטרינר שלה הודה שהיא מבולבלת מהגורם למחלה.
"זה השפיע עליי מאוד. לא יכולתי לעזוב אותם למקרה שמשהו יקרה", אמר פוטרפקי. הכלבים שלה, שכולם חוסנו נגד פרבו בתור גורים, החלימו מאוחר יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה