בריאות

בגלל חוק ההפלות: נאלצה לשאת ברחמה עובר מת

חוק ההפלות שחזר לתוקף בארצות הברית מעורר את הסיפורים הכואבים בעקבות ההחלטה כך, אישה שביקשה להפיל עובר ללא דופק נאלצה לפגוש את אטימות החוק
מערכת ice | 
הריון (צילום pixabay)
לאחר החלטת בית המשפט העליון לבטל את האפשרות לבצע הפלות, אישה מטקסס סיפרה כיצד החוקים נגד הפלות במדינה אילצו אותה לשאת את עוברה המת ברחמה למשך שבועיים.
במהלך שבע שבועות האולטרסאונד שלה, נאמר למרלנה סטל, יוטיוברית ומייסדת חברת הקוסמטיקה Makeup Geek, שהתינוק שלה תקין. היא ובעלה התרגשו מהחדשות, ושמחו מאוד לגלות שלבתם יהיה אח.
עם זאת, שבועיים לאחר מכן, אולטרסאונד שני גילה שהיא סבלה מהפלה. "הרופאה אמרה שאין דופק. אין הריון בר-קיימא", אמר סטל ל-CNN בראיון שנערך לאחרונה. מצבה של סטל הפך גרוע יותר כאשר ביקשה מהרופא שלה לבצע הליך גרידה להסרת שאריות העובר - והרופא שלה סירב.
ההליך שהיא ביקשה, הרחבה וריזור (D&C), הוא אותו הליך המשמש להפלת עובר חי. לאחר מכן, הרופא אמר לסטל: 'בגלל החוק החדש שהתקבל כאן, אתה צריך לקבוע אולטרסאונד נוסף כדי לוודא שההריון הזה אינו תקף לפני שנוכל לתת לך התערבות רפואית כלשהי'.
לאחר מכן היא הלכה לקבל בדיקת אולטרסאונד שניה, שתיארה את ההליך הכואב והפולשני בסרטון יוטיוב כ"כאב בטן". ''אתה כבר יודע מה אתה הולך לראות. רק לראות את זה פעם שניה אחרי שאמרו לי שאני לא הולכת להיות אמא'', סיפרה סטל בראיון המרגש.
"פשוט לסחוב את זה רגשית ורק לדעת שאין שום דבר שאתה יכול לעשות. זה פשוט מרגיש מאוד... זה כאילו אני לא יכולה להתאבל או לעבור את זה כי אני פשוט מסתובבת עם זה, "הוסיפה.
למרות קבלת האולטרסאונד השני, הרופא של סטל סירב לבצע את ההליך הדרוש. לדברי מומחים רפואיים, מקרים כאלה מסוכנים להפליא, ואף עלולים לגרום למוות. מומחית אחת, ד"ר ליליאן שפירו, אמרה ל-CNN שנשאת עובר מת במשך שבועות עלולה להשפיע על נשים.
"היא יכולה לפתח זיהום שיכול להפוך אותה לסטרילית ולעולם לא תוכל להביא ילדים לעולם", אמר שפירו. "כשהתינוק מת בפנים, התינוק מתחיל לשחרר חלקים מהרקמה שלו שיכולים להיכנס לאספקת הדם של האם. זה יכול לגרום לאי ספיקת איברים. זה יכול לגרום למוות'.
בטקסס, רופאים שמבצעים ניתוחים כאלה עלולים לסכן את עצמם בתביעות משפטיות. סטל נשאה את העובר המת ברחמה במשך שבועיים לפני שמצאה ספק רפואי שמוכן לבצע את ה-D&C שלה.
"אני כל כך כועסת שהתייחסו אליי ככה בגלל חוקים שהועברו על ידי גברים שמעולם לא היו בהריון ולעולם לא יהיו", אמרה סטל בסרטון ששחזר את החוויה שלה ששיתפה בערוץ היוטיוב שלה.
כל החוויה הקשה הייתה כל כך טראומטית עבור סטל ומשפחתה שהיא אמרה שהם שוקלים לעזוב את טקסס, להתרחק מחבריהם ומשפחתם, כדי לנסות להיכנס שוב להריון.
"זה לא משנה באיזה צד של המתרס אתה רוצה לשבת, חוקים כאלה משפיעים על כל הנשים בלי קשר לאיזה מצב את נמצאת וזה לא נכון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה