בריאות

חברה מעוטף עזה גילתה שיטה חדשנית לגילוי מוקדם של סרטן השד

חברת Diagnose מציעה פתרון חדשני לגילוי מוקדם של סרטן השד בעזרת כלבי רפואה. החשיבות של האבחון המוקדם יכול להגדיל את סיכויי ההחלמה ולהציל חיים בקרב נשים
מערכת ice | 
צילום Shutterstock
אוקטובר הוא חודש המודעות לסרטן השד, והנתונים הבהילים מהאגודה למלחמה בסרטן מצביעים על ירידה באחוז הנשים הנבדקות בשנה החולפת. על פי האגודה, בשנת 2023 אובחנו כ-5,000 נשים עם סרטן השד וכ-1,100 מהן נפטרו מהמחלה. בעיית המודעות עולה במיוחד כשסקר של "אחת מתשע" מצא כי 64% מהנשים הצעירות לא קבעו תור לבדיקה.
חברת Diagnose, הממוקמת בקיבוץ גבים בעוטף עזה, מציעה פתרון חדשני לגילוי מוקדם של סרטן השד באמצעות כלבי רפואה. אורי בקמן המנהל המקצועי של החברה, מתמחה באילוף כלבים מזה למעלה מ-40 שנה. הוא גילה כי באמצעות חוש הריח המפותח של הכלבים ניתן לאתר שינויים זעירים בריח הגוף, המצביעים על קיום המלחה, גם בשלב שבו אין תסמינים גלויים.

דיאגנוז גילוי מוקדם (צילום: יוסי גיא)
חברת Diagnose מבצעת עשרות בדיקות ביום, עם רמת דיוק של מעל ל-90% באבחון שונה סוגי סרטן. הבדיקות אינן פולשניות, מהירות וזולות יחסית, ובכך מאפשרות לנשים לקבל אבחון מיידי שיכול להציל חיים. בקמן מדגיש כי גילוי מוקדם של סרטן השד יכול להפחית את התמותה מהמחלה ב-25%, ולכן ישנה חשיבות רבה לשיטות הגילוי המתקדמות שמציעה החברה.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה