בריאות

בדרך למשבר במערכת הבריאות בישראל? "2,000 רופאים עד שנת 2030"

משרד העלייה והקליטה בשיתוף משרד הבריאות, משיקים תכנית לעידוד עליית רופאים לישראל. שר העלייה והקליטה ושר הבריאות השיקו את התכנית במרכז הרפואי זיו, כהמשך ישיר לכנס שנערך החודש בארה"ב. השר סופר: "חיזוק משמעותי בעת בה אנו ניצבים בפני היתכנות למערכה בחזית הצפונית". השר בוסו: "מימוש החזון הציוני"
מערכת ice |  2
רופאים (צילום freepik)
שר העלייה והקליטה, אופיר סופר ושר הבריאות, אוריאל בוסו השיקו אמש (חמישי) את תכנית "מנהלת עליית הרופאים". במסגרת התכנית, שהיא המשך ישיר לכנס הרופאים שנערך בתחילת החודש בארצות הברית, עתידים כ-150 רופאים לעלות לישראל בשנתיים הקרובות ולהיקלט במערכת הבריאות. 
אירוע ההשקה נערך במרכז הרפואי זיו בצפת במעמד שר העלייה והקליטה אופיר סופר; שר הבריאות אוריאל בוסו; מנהל המרכז הרפואי זיו פרופ׳ סלמאן זרקא; ראש עיריית צפת, יוסי קקון וטוני גלברט, מייסד-שותף ויו"ר נפש בנפש.
 
התוכנית "מנהלת עליית רופאים", היא ביוזמת שר העלייה והקליטה ופרי של שיתוף פעולה בין משרד העלייה והקליטה, משרד הבריאות וארגון "נפש בנפש". התוכנית נועדה לאפשר לרופאים עולים להיקלט במערכת הבריאות במהירות ובהליך בירוקרטי מזורז. זאת, במטרה לענות על החוסר ברופאים במערכת הבריאות, ובייחוד בצפון ובדרום הארץ.

מימין לשמאל: ד"ר אפרת אפללו, פרופ' סלמאן זרקא, שר הבריאות, ראש עיריית צפת, שר העלייה והקליטה, יו"ר נפש בנפש (צילום: נגה מלסה, לע"מ. באדיבות משרד העלייה והקליטה)
התוכנית החדשה הינה חלק ממהלך משותף של משרד העלייה והקליטה, משרד הבריאות, ארגון "נפש בנפש" והסוכנות היהודית, ובסיוע קרן מרקוס. המהלך נועד לתת מענה למצוקת כוח האדם במערכת הבריאות הציבורית בישראל על רקע הגידול הטבעי בישראל והאתגרי העתיד בתחום הרפואה. המטרה: העלאתם ארצה של כ-2,000 רופאים יהודים מרחבי העולם במהלך 5 השנים הקרובות.
כחלק מהשקת התכנית התקיים החודש יריד "Medex" בארה"ב ויריד נוסף יתקיים בסוף החודש בפריז, במטרה לסייע לרופאים המעוניינים לעלות ארצה, לנחות בישראל כשבידם רישיון תעסוקה מאושר מראש ומקום עבודה מובטח במערכת הבריאות. באירוע שהתקיים בארה"ב בהשתתפות כ-500 אנשי רפואה, נכח פרופ' סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו ונפגש עם רופאים, במטרה לעניין אותם במשרה בבית החולים שהוכרז לאחרונה על ידי שר הבריאות בוסו כמרכז על.
 
שר העלייה והקליטה, אופיר סופר: "עליית רופאים למדינת ישראל ובפרט לגליל ולנגב תחזק מאוד את מערכת הבריאות הישראלית. מדובר בחיזוק משמעותי לרפואה בחזית, בהבאת רופאים מומחים לרפואת חירום דווקא בעת בה אנו ניצבים בפני היתכנות למערכה בצפון. בזכות הקמת מנהלת הרופאים והשותפים החשובים שלנו במשרד הבריאות ובנפש בנפש החזון אותו הצבנו הינו להביא לישראל מאות רופאים בכל שנה. בנוסף, על מנת לעודד את הרופאים העולים לעבוד ולהתיישב בגליל ובנגב ולענות על הצרכים הגדלים בכל הקשור לרפואה, דאגנו למענקים וסיוע בשכר דירה באזורים אלו. כמו כן, השקנו את תכנית הרפורמה בעברית שתאפשר להם ללמוד את השפה עוד טרם עלייתם ארצה, בצורה מקוונת ובאמצעות קהילת רופאים עם התמקדות במונחים הקשורים לעולמם. אני מודה לשותפים הנפלאים שלנו ובטוח בהצלחת היוזמה שתביא בשורה חשובה לאזרחי מדינת ישראל".

שר העלייה והקליטה אופיר סופר מעניק תעודת הוקרה לפרופ' סלמאן זרקא (צילום: נגה מלסה, לע"מ. באדיבות משרד העלייה והקליטה)
שר הבריאות, אוריאל בוסו: "מערכת הבריאות בישראל סובלת ממצוקת כוח אדם גדולה, בייחוד בפריפריה ומשרד הבריאות משקיע בשנה האחרונה מאמצים ומשאבים רבים כדי להביא לתיקון המצב.  תוכנית 'מנהלת עליית הרופאים' תאפשר לרופאים עולים להיקלט מהר במערכת הבריאות על ידי פישוט הבירוקרטיה וזירוז תהליכים, ותסייע בתגבור המערכת בבעלי מקצוע איכותיים זכאי שבות, ערכיים וציוניים - המבקשים לקשור את גורלם בגורלה של מדינת ישראל. התוכנית מהווה מימוש של החזון הציוני וצעד חשוב בצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז שאני רואה בו מטרה נעלה. אני מודה לשר העלייה והקליטה על שיתוף הפעולה הפורה, על היוזמה החשובה והמחויבות למערכת הבריאות".
פרופ' סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו: "בעקבות מלחמת חרבות ברזל החליט שר הבריאות ח"כ אוריאל בוסו, להפוך את זיו למרכז על לצפון. אנו עומדים לפתוח מחלקות חדשות בתחומים מתקדמים כגון נוירוכירורגיה, כירורגיית חזה ועוד. הדבר החשוב ביותר הוא הצוות ובתוך כך רופאים מומחים שיצטרפו למשפחת זיו, הרב תרבותית והמגוונת, ונעשה יחד למימוש ההחלטה והחזון של שירותי רפואה מצוינים וזמינים בצפון, לחיילים, לכל האזרחים ולכל הנזקקים. תודה לשר העלייה והקליטה על השקת מנהלת עליית הרופאים אצלנו בזיו למען חיזוק כל הפריפריה". 
טוני גלברט, מייסד-שותף ויו"ר נפש בנפש: "הקמת מנהלת עליית הרופאים היא צעד משמעותי וחסר תקדים של מדינת ישראל. אנו מודים למשרד העלייה והקליטה ומשרד הבריאות שנתנו לנו את האפשרות להיות חלק מיוזמה מבורכת זו ומודים למרכז הרפואי זיו על היותו גורם משמעותי בקליטת עולים בצפון. מיזם משותף זה מהווה קפיצת מדרגה עצומה לנו כארגון ובשורה אדירה למדינת ישראל וליהדות התפוצות, ותסייע להם להקים כאן את ביתם, על מנת שיתרמו רבות למערכת הבריאות הישראלית עוד שנים קדימה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מדינת חלם
    יעקב 03/2024/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כודם כל שפרו את שכרם של המתמחים וקצרו את המשמרות שלהם. לאחר מכן תגמלו אותם בשכר נאות ביכדי שלא יתפתו לעזוב לחול. המדינה שושה הכל בכדי להקשות על הרופאים ואחר כך מעודדים עליית רופאים ? מדינה הזוייה - מערכת הבריאות היא הסריד האחרון של תפארת המדינה שהיתה יכולה להיות לנו וגם את זה הורסים פה. האמת חושב להגר מהמדינה הזו - אין פה שום ערך מוסף ששווה להקריב למען המשך המחייה בארץ.
    סגור
  • 1.
    כיבוי שריפות
    מרדכי 03/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולא יותר מזה. שום תוכנית לטווח ארוך, במיוחד לפריפריה.
    סגור