בריאות

זריקת ההרזיה נחתה בישראל: מתי תגיע לחנויות וכמה זה יעלה לכם?

התרופה וויגובי צפויה להיות זמינה לרכישה החל מהשבוע הבא, והיא נחשבת המתקדמת מכל טיפולי ההרזיה ומביאה לירידה משמעותית במשקל. הערכה: מחיר התרופה יעמוד על כ-600 שקל. לאחרונה נמצאה התרופה כמפחיתה משמעותית את הסיכון להתקפי לב ושבץ מוחי
מערכת ice |  2
ירידה במשקל (צילום freepik)
זריקת ההרזיה וויגובי נחתה בישראל. מלאי ראשוני כבר נבדק בימים אלה על ידי צוותי משרד הבריאות והתרופה תהיה זמינה לרכישה החל מהשבוע הבא. הזריקה נכון להיום היא המתקדמת מכל טיפולי ההרזיה ומביאה לירידה במשקל משמעותית מאוד אצל המטופלים והיא תחליף בהדרגה את הזריקה סקסנדה.
מחירה של הזריקה יעמוד על 600 שקל במינון הנמוך של 0.25 מיליגרם, ממנו עולים בהדרגה למינון הסופי של 2.4 מיליגרם שנמצא שמוביל לירידה משמעותית במשקל. מחיר הזריקה דומה למחירה של סקסנדה הגרסה הקודמת כשהגיעה לישראל. המחיר הזה צפוי לרדת עוד יותר כיוון שהזריקה תיכנס ככל הנראה גם לביטוחים המשלימים.
 
על פי הפרסום במעריב, לאחרונה נמצאה התרופה כמפחיתה משמעותית את הסיכון להתקפי לב ושבץ מוחי, מה שיקדם ככל הנראה גם את הכנסתה לסל התרופות. הזריקה וויגובי שמאושרת לשימוש הן בארה"ב וגם במספר מדינות באירופה, נחשבת למתקדמת מסדרות זריקות ההרזיה שפועלות במנגנון שקרוי אנלוג להורמון GLP1.
 
הזריקות פותחו תחילה כטיפול לחולי סוכרת, אצלם נמצאה תופעת לוואי של ירידה במשקל, שהובילה למחשבה שהזריקות תהיינה יעילות גם להרזיה. מחקרים עוקבים הראו כי הזריקות מביאות לירידה משמעותית במשקל, לצד איזון הסוכרת והפחתת רמות השומנים בדם. את התרופות להרזיה מזריקים לאזור הבטן, משם הן נעות למחזור הדם ומתחילות להשפיע בתוך יום עד שלושה ימים מרגע ההזרקה ולמשך שבוע.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש הבדל בינן לבין האוזימפיק? (ל"ת)
    יונתן 03/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה אותו חומר
    יוסי 03/2024/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק המינון גבוה יותר - 2.4 מל במקום 1 מל באוזמפיק
    סגור