בעולם

ארה"ב הכריזה על מבצע נגד החותים: האיום יוסר?

ארצות הברית ובעלות בריתה ביניהן בריטניה ובחריין הודיעו על תחילת מבצע "קשת פוסידון" בתימן ותקפו למעלה מ-20 מטרות של החותים, בבית הלבן הודיעו כי מדובר בתחילתן של מבצע תקיפות שיימשכו לאורך זמן
מערכת ice |  1
תקיפות החות'ים בים האדום (צילום יוטיוב/ Hindustan Times)
ארצות הברית ובעלות בריתה ביניהן בריטניה, בחריין, אוסטרליה ובלגיה תקפו אמש עשרות מטרות של החותים בתימן והודיעו על תחילתו של מבצע "קשת פוסידון" במטרה לפגוע ביכולות של החותים לשבש את השיט בים האדום. 
כוחות הקואליציה תקפו עשרות מטרות של הארגון ביניהם מחסני נשק, מפקדות ואף חיסלו את אחד מבכיריו של החותים, בנוסף דווח כי בכיר הארגון והדובר יחיא סריע נפצע במתקפה. התקיפות אירעו במספר גדול של ערים ולא התמקד בעיר ספציפית. חבר הלשכה המדינית של החותים חזאם אל-אסד אמר לערוץ "אל-ערבי": "נמשיך לתקוף ספינות ישראליות או ספינות השטות לישראל, התקיפות של כוחות הקואליציה לא פגעו בנו, מדובר באזורים פתוחים".
כזכור כבר לפני יותר משבועיים תקפו בריטניה וארצות הברית מטרות של החותים בשטח עיר הנמל אל חודיידה בתימן, זאת לאחר שהזהירו אותם מלחדול ולשבש את נתיבי השייט בים האדום, זאת לאחר שבועות רבים בהם החותים תקפו ספינות השטות אל ישראל. בנוסף לכך שיגרו החותים מספר פעמים טילים בליסטיים וכטב"מים לכיוון העיר אילת שרובם יורטו על ידי ספינות אמריקאיות השטות בים האדום וכן על ידי מערכת ההגנה האווירית שתקפה אותם רחוק משטח המדינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגחנונים חטופים קצת סחוג (ל"ת)
    דן 01/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור