בעולם

ברקע תמיכת גרמניה בישראל, רוסיה תוקפת: "לא מומחית בהשמדה המונית"

רוסיה מגלה כלפי ישראל יחס עוין מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. לאחרונה, התראיינה דוברת משרד החוץ לתקשורת ואמרה כי ההחלטה של ממשלת גרמניה לתמוך בישראל במשפטה בהאג - לא מפתיעה. הם טענו כי גרמניה "לא מומחית בענייני השמדה המונית"
מערכת ice | 
רוסיה, ישראל (צילום shutterstock)
אחת המדינות שהחלה להתנהג בצורה עוינת לישראל עם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ואף אירחה את בכירי חמאס בבירתה היא רוסיה, שלאחרונה אף מתחה ביקורת על כך שגרמניה החליטה להתייצב לצד ישראל במשפט בהאג לאור טענות דרום אפריקה ל"רצח עם".
דוברת משרד החוץ רוסי התייחסה לנושא, ואמרה כי: "החלטת ממשלת גרמניה להתנגד לרפובליקה של דרום אפריקה, שהגישה תביעה לבית הדין הבינלאומי לצדק המאשימה את ישראל ברצח עם נגד אוכלוסיית רצועת עזה, לא הפתיעה אותנו".
מובן שאחת הסיבות ליחס השלילי של רוסיה היא תמיכתה של ארה"ב בישראל. גם בדיונים על המלחמה, רוסיה גררה את ארה"ב והמערב. "זה קורה על רקע התמיכה הבלתי מותנית שברלין מספקת לישראל תמיד בלי להתחשב בהשלכות שלה. קו זה של השלטונות הגרמניים תפס זמן רב ובתקיפות מקום חשוב בין הדוגמות השקטות של "הסדר מבוסס הכללים" שהוגדר על ידי וושינגטון".
בנוסף, הרוסים טוענים כי העובדה שגרמניה ביצעה בעברה פשעים נגד האנושות – אינה נותנת לה לגיטימציה "לפסוק" בנושא. "במקרה הזה, נראה שהאליטות הפוליטיות הגרמניות עשו לישראל שירות רע. בהודעת הממשלה הרלוונטית מתייחסת ברלין ל'חשבון ההיסטוריה הגרמנית והפשע נגד האנושות בדמות השואה', ובכך טוענת שהיא 'מומחית' בענייני השמדה המונית של אנשים".
מארגון יד ושם נמסר בתגובה: "יד ושם רואה בהודעתו של משרד החוץ הרוסי עיוות חמור של השואה. בניגוד לנטען, השואה הייתה רצח עם שיטתי חסר תקדים, שבוצע בידי גרמניה הנאצית ושותפיה במטרה להשמיד את העם היהודי".
דובר משרד החוץ ליאור חייט הגיב באומרו, כי "ישראל מודה לגרמניה על התמיכה החד משמעית בה ועמידתה נגד התביעה המופרכת של דרום אפריקה. השימוש שעשתה דוברת משרד החוץ הרוסי בשיח שואה בהקשרים מדיניים עכשוויים היא זילות השואה ופגיעה בקורבנות ובניצולים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה