בעולם

ארה"ב דורשת מקטאר: "הפסיקו לתמוך במממני חמאס"

הממונה על תחום מימון הטרור בממשל ביידן, בריאן נלסון קרא לקטאר ומדינות נוספות במפרץ הפרסי להפסיק לתמוך במממנים של חמאס במדינותיהם והזהיר אותם מסנקציות אפשריות
מערכת ice | 
ביקור ג'ו ביידן בישראל (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
בריאן נלסון הממונה על תחום מימון הטרור בממשל ביידן נפגש אמש עם נציגים בכירים מקטאר בניסיון לשכנע אותם להפסיק את פעילות גורמים המממנים את חמאס במדינתם והזהיר אותם מסנקציות אפשריות. נלסון קרא גם למדינות נוספות במפרץ הפרסי להפסיק ולממן את ארגון הטרור והודיע כי למימון חמאס יהיו השלכות. דבריו כוונו כאמור לקטאר, אבל גם לכווית ואיחוד האמירויות.
כזכור, ארצות הברית ומדינות נוספות הטילו בעבר סנקציות על מקורבים לחמאס, ביניהם אנשים פיננסים, אשר היו מעורבים לטענתה ביצירת תיק השקעות בינלאומי של הארגון במאות מיליוני דולרים. בשבוע שעבר הטיל הממשל האמריקאי סנקציות על עשרה חברי חמאס הפועלים מקטאר וטורקיה. שרת האוצר האמריקאית הודיעה על נקיטת פעולה מהיר והחלטית נגד המממנים של חמאס בעקבות הטבח בישראל, בעיקר בילדים.

נלסון עצמו אמר כי "המצב הנוכחי צריך להביא דחיפות והכוונה לעבודה שאנו עושים במרכז נגד מימון טרור, ואנחנו רואים שגורמים נוספים יוזמים התקפות במדינות נוספות במזרח התיכון כמו לבנון, עירק והמפרץ הפרסי ולהם צריך להבהיר שיהיו השלכות למעשים, חוסר בפעולה מאפשר אי יציבות". יש לציין כי קטאר הודיעה שתאפשר לבכירי חמאס להמשיך ולשהות במדינה, בעיקר בגלל המשך ניסיונות התיווך על שחרור החטופים המוחזקים בעזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה