בעולם

אזרבייג'ן פתחה ב"מבצע נגד טרור" במובלעת נגורנו-קרבאך

הכוחות האזריים חידשו את האש שהופסקה לפני שנתיים ופתחו במתקפה נגד המובלעת הארמנית. לטענת האזריים, ארמניה מבריחה נשק לכוחות הבדלניים במובלעת דרך מסדרון לאצ'ין
מערכת ice | 
אזרבייגן (צילום טוויטר: @Gegham_Artsakh)
משרד ההגנה של אזרבייג'ן הודיע על פתיחת "מבצע נגד טרור" במובלעת הארמנית "נגורנו-קרבאך". על פי הודעת משרד ההגנה האזרי: "הדרך היחידה להשבת השקט והיציבות לאזור היא נסיגה מוחלטת, ללא תנאים מוקדמים, של הכוחות הארמניים החמושים."
במובלעת שולטים כוחות ארמניים בדלניים שעושים לא מעט צרות לאזרבייג'ן. בהודעה נוספת שהוציא משרד ההגנה, נטען כי הכוחות האזריים תוקפים: "מטרות צבאיות לגיטימיות בקו החזית ובעומק, המנוטרלות בנשק מדויק."
הלחימה החלה לאחר שהאזרים הטילו מגבלות רבות על מסדרון לאצ'ין, כביש שמקשר את ארמניה אל התושבים הנוצריים שנמצאים בנגורנו-קרבאך ומזדהים איתה. האזרים טוענים כי הסיבה למצור על הכביש ולתקיפה בסופו של דבר קשורה בהברחות נשק שמגיעות מהארמנים אל הבדלנים בקרבאך. בעקבות המצור על הכביש, התושבים הארמנים טענו למשבר הומניטרי, טענה זו הוכחשה על ידי האזרים.
כזכור, לפני שנתיים הכוחות האזריים והארמניים לחמו בפעם השנייה לאחר ששוב אזרבייג'ן תקפה את המובלעת קרבאך. בסופו של דבר, הפסקת אש הגיעה לאחר חודשיים בתיווך רוסי כשידה של אזרבייג'ן הייתה על העליונה, בעיקר בזכות נשק ישראלי מתקדם שסופק לה וכלל רקטות ורחפנים רבים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה