בעולם

ישראל וסעודיה מתקרבות לנורמליזציה? הבית הלבן במסר אופטימי

היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן מצהיר: "הבנות רחבות בין ישראל לסעודיה בדרך לנורמליזציה, אם כי יש עוד הרבה עבודה לעשות". הפלסטינים מצדם מעמידים תנאים לסעודיה, שספק אם יעברו בישראל
מערכת ice | 
מוחמד בן סלמאן, ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock, unsplash, ויקיפדיה-Kremlin.ru)
היועץ האמריקני לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן משגר מסר אופטימי לגבי הסכם בין ישראל, סעודיה וארה"ב: בתדרוך לכתבים על מטוס האייר פורס 1 אמר הלילה (שישי), כי בין ישראל לסעודיה "יש הבנות רחבות לגבי רכיבים מרכזיים רבים בדרך לנורמליזציה".
סאליבן נתן את ההצהרה לעיתונות האמריקנית בדרכו עם הנשיא ביידן לפסגת G20 בהודו. יחד עם זאת, הוא סייג את האופטימיות כשהוסיף כי עדיין "אין לנו מסגרת עבודה, אין לנו את התנאים המוכנים לחתימה. יש עוד עבודה לעשות".

אתמול דווח ב-BBC כי הרשות הפלסטינית העבירה לסעודיה וארה"ב רשימת דרישות לוויתורים ישראליים בתמורה לנורמליזציה, כולל העברת חלקים בגדה המערבית שנמצאים בשליטה ישראלית מלאה, הפסקה מוחלטת של הרחבת ההתנחלויות, פתיחה מחודשת של הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים וחזרה למו"מ בתיווך אמריקני.
פרשן הניו יורק טיימס ואחד המקורבים לנשיא ארה"ב, תומאס פרידמן קרא השבוע בטורו לביידן וליורש העצר הסעודי בן סלמן, שלא להסכים לנורמליזציה עם ישראל, כל עוד שולטת במדינה היהודית ממשלה קיצונית: "נתניהו לא יספק את הסחורה" פתח את טורו בעיתון הנפוץ והוסיף: "בפני הממשלה הישראלית צריך להציב בחירה: סיפוח או נורמליזציה. אל תתנו לנתניהו להפוך אתכם לאידיוטים השימושיים שלו. אי אפשר לעשות נורמליזציה עם ממשלה ישראלית לא נורמלית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה