בעולם

מכה לזלנסקי? שר ההגנה הבריטי הודיע על התפטרותו

שר ההגנה הבריטי בן וולאס הפתיע רבים היום עם הגשת מכתב התפטרותו. לצד זאת וולאס הודיעה שיפרוש מהחיים הפוליטיים ולא יחזור לפרלמנט בבחירות הבאות. האם זה אומר שזלנסקי עלול לאבד את הסיוע שלו?
מערכת ice | 
בן וולאס, מזכיר ההגנה (צילום Richard Townshend מתוך עמוד הוויקיפדיה של וולאס)
האם השינוי המפתיע הבא בממשלת בריטניה עתיד לעשות לנשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, בעיות? ובכן, את זה עוד נצטרך לראות, אך כעת כל שאנו יכולים לדווח הוא כי שר ההגנה הבריטי בן וולאס הגיש היום את מכתב התפטרותו. לצד זאת וולאס הודיע שהוא יפרוש מהחיים הפוליטיים ובבחירות הבאות לא ירוץ לפרלמנט.
עם הגשת מכתב התפטרותו הוא ביקש מראש הממשלה, רישי סונאק, לא לפגוע בתקציב הביטחון הבריטי, אך לא ברור אם מדובר ברמיזה לתמיכה שהמדינה העניקה עד כה לאוקראינה. נזכיר כי וולאס הוא אחד התומכים הגדולים באוקראינה מרגע פרוץ המלחמה בפברואר 2022. עד כה בריטניה הייתה בין המדינות הדומיננטיות ביותר בעזרתה לזלנסקי.
עם זאת, נדמה כי לפני התפטרותו עבר חתול שחור בין וולאס ובין זלנסקי. וולאס טען כי אוקראינה שוכחת שמדינות העולם לא אמורות לספק לה נשק כברירת מחדל וכי היא צריכה להוקיר תודה על העזרה שהיא מקבלת. זלנסקי מצידו דאג להבהיר שאוקראינה הייתה אסירת תודה מההתחלה על הסיוע שהיא מקבלת. 
בעת זו לא ידוע מה הניע את וולאס לפרוש מתפקידו, ואם מדובר במניעים אישיים או פוליטיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה