בעולם

טירוף בלוב בגלל ישראל: שרת החוץ פוטרה וברחה לטורקיה

לאחר פגישת שרת החוץ של המדינה נג'לא אל-מנקוש עם שר החוץ הישראלי אלי כהן גרמה למהומה אדירה במדינה. ראש הממשלה הלובי פיטר את השרה לאחר שפורסם בישראל כי התקיימה, נפתחה חקירה, והוחלט על כינוס חירום, כשהיא עצמה ברחה לטורקיה לבקש מקלט
מערכת ice |  1
שר החוץ אלי כהן (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
בלאגן ענק בלוב. הסאגה של פגישת שרת החוץ של המדינה נג'לא אל-מנקוש עם שר החוץ הישראלי אלי כהן גרמה למהומה אדירה במדינה. ראש הממשלה הלובי פיטר את השרה לאחר שפורסם בישראל כי התקיימה, נפתחה חקירה, והוחלט על כינוס חירום.
בינתיים, נג'לא אל-מנקוש עצמה ברחה לטורקיה, כאשר הפגנות של מוחים שמסתערים על משרד החוץ בטריפולי שטוען כי הפגישה הייתה מקרית וללא כוונות. כלי תקשורת בלוב מדווחים כי שרת החוץ הלובית, נג'לאא' אל-מנקוש, למעשה מחפשת מקלט בטורקיה.
על פי הדיווחים בתקשורת, הפרלמנט הלובי כינה את הפגישה "פשע נגד העם הלובי" ואחרי השעייתה מנסה ראש הממשלה להציג עסקים כרגיל, עבד אל-חמיד א-דבייבה כבר מינה ממלא מקום את שר הצעירים פתח אללה א-זני במקום נג'לא אל-מנקוש.

כמו כן, "מפלגת הצדק והבנייה" בלוב פרסמה גינוי חריף לפגישה עם שר החוץ אלי כהן: "אנחנו קוראים לראש הממשלה לפטר אותה לאלתר מתפקידה. צעד פוגעני זה דורש הבהרה מספקת בתקשורת"
במשרד החוץ הודיעו באופן רשמי: "הייתה פגישה בלתי רשמית ברומא. לא היו הסכמות או התייעצויות - מכחישים מכל וכל את הדיווחים בעיתונות הישראלית. מגנים מחדש את הנורמליזציה ומדגישים את עמדתנו כלפי הסוגיה הפלסטינית"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מסכן
    עמית 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה שהוא רוצה להראות שהוא עשה משהו- פיגור
    סגור