בארץ

פגישה היסטורית: שר החוץ נפגש עם שרת החוץ של לוב

פגישה היסטורית נערכה בשבוע שעבר בבירת איטליה רומא כאשר שר החוץ אלי כהן נפגש עם שרת החוץ של לוב עמה אין לישראל יחסים דיפלומטים. פגישה זו נועדה כדי לבחון את האפשרות לשיתופי פעולה בין המדינות וכן השימור ההיסטורי של מורשת יהודי לוב
מערכת ice | 
אלי כהן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

פגישה היסטורית נערכה בשבוע השעבר בבירת איטליה רומא: שר החוץ אלי כהן נפגש עם מקבילתו מלוב נג'לא אלמקוש תחת תיווכו של שר החוץ האיטלקי אנטוניו טאיאני שגם אירח במשכנו את הפגישה היסטורית. השניים דנו אפשרות לשיתופי פעולה בין המדינות, בקשרים ההיסטוריים בין העמים וכן בשימור מורשת יהדות לוב. כזכור למדינת ישראל אין כיום יחסים דיפלומטיים עם המדינה האפריקאית.

שר החוץ אלי כהן מסר: "הפגישה ההיסטורית עם שרת החוץ של לוב היא צעד ראשון בקשר בין ישראל ללוב. גודלה ומיקומה האסטרטגי של המדינה מעניקים לקשרים עמה, חשיבות עצומה ופוטנציאל עצום עבור מדינת ישראל. דיברתי עם שרת החוץ על הפוטנציאל הרב שיש לשתי המדינות מהיחסים ביניהן, וכן את החשיבות לשימור מורשת יהדות לוב כולל שיפוץ בתי הכנסת ובתי הקברות היהודיים במדינה. מודה לשר החוץ האיטלקי אנטוניו טאיאני על אירוח הפגישה ההיסטורית ברומא. אנו פועלים מול שורה של מדינות במזרח התיכון, אפריקה ואסיה במטרה להרחיב מעגל השלום והנורמליזציה של ישראל".

לוב היא המדינה הרביעית בגודלה ביבשת אפריקה עם אוכלוסייה של כ-6 מיליון אנשים ובמיקום אסטרטגי לחופי הים התיכון. בשנה האחרונה מפיקה לוב כ-1.2 מיליון חביות ביום. בלוב חיה עד תחילת שנות ה-50 קהילה יהודית משמעותית שרבים מבני הקהילה עלו לישראל החל משנות ה-30 של המאה ה-20 ובשנים הראשונות לאחר הקמת המדינה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה