בעולם

ההצעה הסינית לסעודיה נחשפת: בדרך למשבר עם האמריקאים?

על רקע השיחות המשולשות לנורמליזציה בין סעודיה וישראל, דיווח חדש טוען כי סין הציעה לסעודיה לבנות תחנת כוח גרעינית בגבול עם איחוד האמירויות
מערכת ice | 
יחסיה הבינלאומיים של סין (אילוסטרציה) (צילום shutterstock)
עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי סין הציעה לסעודיה לבנות תחנת כוח גרעינית בשטחה. על פי הפרסום, סעודיה לא סירבה והיא בוחנת את ההצעה שיכולה להוות משקל נגד לדרישה הסעודית מהאמריקאים לבנות גרעין לצרכים אזרחיים.
כזכור, במסגרת השיחות המשולשות בין ישראל, סעודיה וארצות הברית, הסעודים דרשו שארצות הברית תקיים איתם הסכם הגנה. דרישה נוספת ואולי הכי בעייתית מצד ישראל היא בניית גרעין לצורך שימושים אזרחיים.
השר רון דרמר הגיב על הדרישה הסעודית לאחרונה בריאיון לתחנת הטלוויזיה PBS. דרמר נשאל: "חלק מהסכם כולל לאפשר לסעודיה לפתח תוכנית גרעינית אזרחית, שתכלול העשרת אורניום. האם ישראל תומכת בדרישה הזאת?"
בתגובה לכך, השר לעניינים אסטרטגיים הגיב כי: "השטן נמצא בפרטים הקטנים, לכן אנחנו נצטרך להתייחס להסכמות שהצדדים יגיעו אליהם בסופו של דבר. אתה צודק, הסעודים העלו את הדרישה לתוכנית גרעינית אזרחית.
כחתומים על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני, הם יכולים לבקש מסין או צרפת, לאפשר להם או להקים, תוכנית גרעינית אזרחית שתאפשר להם העשרה מקומית. הם יכולים לעשות זאת מחר אם ירצו."
דרמר הוסיף כי: "השאלה שאני שואל את עצמי היא - אם ארה"ב תהיה מעורבת בכך, מה זה אומר מבחינת עשר, עשרים ושלושים שנה קדימה, ומה הן האלטרנטיבות לכך."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה