בעולם

הקשרים של וגנר: מפת הזרועות של האוליגרך פריגוז'ין ברחבי העולם

האוליגרך יבגני פריגוז'ין תווה את קשריו במשך שנים מהכלא ועד לכוח שכירי החרב העולמי. אלו מפת הכוחות שלו בעולם, שמכריחה את פוטין לשמור איתו על קשר ידידותי
מערכת ice | 
יבגני פרגוזין (צילום צילום מסך מטוויטר)
בסרטון שעדיין לא אומת, שפרסמו מיחסי הציבור של מייסד ואגנר יבגני פריגוז'ין בטלגרם, נשמע מנהיג קבוצת שכירי החרב פונה ללוחמיו, מודיע להם שהם צריכים להתכונן ל"מסע חדש לאפריקה", והוסיף: "ואולי אנחנו נחזור ל-SMO (מבצע צבאי מיוחד באוקראינה) בשלב מסוים כשנהיה בטוחים שלא ניאלץ לבייש את עצמנו”.
כפי שמראים נתונים ממרכז סופאן, הכנופייה הצבאית הפרטית לא הגבילה את פעילותה לאוקראינה ורוסיה, והנדידה הנוכחית לאפריקה היא בטח לא הפעם הראשונה עבור הקבוצה. מאז הקמתו ב-2014, ידוע או חשוד כוח וגנר ככוח פעיל צבאית או פוליטית במספר מדינות בעולם, שהתרכזו במידה רבה באפריקה.


מתוך אתר statista
הקשרים שתווה פריגוז'ין במשך השנים הללו הופכים אותו לדמות חשובה עבור פוטין, ולכן גם לאחר ה"בגידה" שלו, הוא לא הורחק כליל מהקרמלין. חייליו השכירים, חלק גדול מהם אסירים לשעבר, שומרים בין היתר על מחצבים ומשאבי טבע יקרים, בעיקר ביבשת אפריקה. מה שיוצא הוא למעשה שפריגוז'ין הוא החבל שפוטין מחזיק איתו את הגרון של כמה מנהיגים באפריקה. 
כפי שתואר בדו"ח מרכז סופאן: "בין האכזריות הגרפית שלו באוקראינה, השתתפות לכאורה בטבח ובאלימות נגד אזרחים במאלי, לבין הבולטות ההולכת וגוברת שלה באזור הסאהל הלא יציב והאלים של אפריקה, וגנר עומד היום בפני בדיקה בינלאומית רבה יותר. מאי פעם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה