בעולם

נגד המושל: דיסני ביטלה את פרויקט מיליארד הדולר שלה

בעיות כספיות או חקיקה בררנית? בדיסני החליטו לבטל פרויקט בגובה של מיליארד דולר בפלורידה שהיה אמור להוסיף משרות ל-2,000 עובדים. כעת שני הצדדים מאשימים אחד את השני בביטול הפרויקט
מערכת ice | 
דיסני בקיצוצים (צילום unsplash, vecteezy)
רק לפני כחודשיים בדיסני כינו את מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, כ"אנטי עסקים" על הניסיון שלו להדק את הפיקוח על אתר הנופש בפארק השעשועים הפופולרי של החברה ליד אורלנדו. בחודש שעבר, כשדיסני תבעה את המושל ובני בריתו על מה שכינתה כ"קמפיין ממוקד של תגמול ממשלתי", החברה הבהירה ש-17 מיליארד דולר בהשקעה מתכוננת בפארק עומדת על הפרק.
"המדינה רוצה שנשקיע יותר, נעסיק יותר אנשים ונשלם יותר מיסים או לא?", אמר מנכ"ל דיסני, רוברט איגר, בשיחת ועידה הקשורה לרווחים עם אנליסטים בשבוע שעבר.
ביום חמישי האחרון, איגר ויו"ר פארק השעשועים, ג'וש ד'אמארו, הראו שהם לא מבלפים ועצרו את פרויקט מתחם המשרדים שהיה אמור להיבנות באורלנדו בעלות של כמיליארד דולר. הפרויקט אמור היה להביא ליותר מ-2,000 משרות של דיסני לאזור עם שכר ממוצע של כ-120,000 דולר.
במייל שנשלח לעובדים כתב ד'אמארו כי הסיבה לביטול הפרויקט הוא "התנאים העסקיים המשתנים", אך ציין כי "אני נשאר אופטימי לגבי הכיוון של עסקי דיסני וורלד". הוא ציין כי 17 מיליארד דולר עדיין יועדו לבנייה בדיסני וורלד בעשור הבא – צמיחה שתיצור כ-13,000 מקומות עבודה.
במזכר ששלח שמו של דה-סנטיס ובעלי בריתו בבית המחוקקים בפלורידה לא הוזכר, אך גורמים בעילום שם מסרו ל-NY TIMES כי יש להם יד בדבר.
דוברו של דה-סנטיס הגיב וכיוון את הזרקור לכיוון אחר: "דיסני הודיעה על האפשרות של קמפוס אגם נונה לפני כמעט שנתיים. מהפרויקט מעולם לא יצא כלום, והמדינה לא הייתה בטוח עם הוא ייצא לפועל. בהתחשב במצוקה הפיננסית של החברה, הירידה בשווי השוק, והירידה במחיר המניה, אין זה מפתיע שהם יבנו מחדש את הפעילות העסקים שלהם ויבטלו מיזמים לא מוצלחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה