בעולם

מחלה מסתורית מאיימת על תושבי מזרח פלסטין

כשלושה שבועות לאחר הידרדרות הרכבת ודליפתם של כימיקלים רעילים ממנה, תושבי עיירת 'מזרח פלסטין' באוהיו דורשים תשובות מרשויות, בעודם הופכים לחולים יותר ויותר, מיום ליום
מערכת ice | 
אחות בבית חולים-אילוסטרציה (צילום freepik)
בתחילת חודש פברואר רכבת שהכילה כימיקלים מסוכנים הידרדרה והתפוצצה באזור עיירה בשם "מזרח פלסטין" באוהיו. תושבי העיירה פונו במהרה אך רק פחות משבוע לאחר מכן הם כבר קיבלו אישור לחזור לבתים. כעת הם זועמים על הרשויות היות שהזיהום עדיין ניכר.
לדברי התושבים הם רק הולכים ונהיים חולים יותר, כמו גם בעלי החיים שלהם באזור הכפרי. לדבריו של אחד התושבים הוא נחשף לא מרצונו לכימיקלים ונשמע כמו מיקי מאוס. יתרה מכך הוא מעיד שהוא מאד מתקשה לנשום ואף איבד את משרתו לאחר שהרופא שלו לא אישר לו לחזור לעבוד עקב מצבו הבריאותי.
אחרים מעידים שמי הנחלים באזור מראים צבעי קשת בענן (בדומה למים מזוהמים), ושהם נאלצו לעבור למלונות כי כל הרהיטים של מוכתמים כעת בכימיקלים שנעו באוויר. 
יתרה מכך, התושבים זועמים עדיין על כך שהורשו לחזור לפני שקיבלו את כלל המידע על היקף הדליפה והזיהום וכי ממשלתו של ביידן לא באה לסייע להם. הטענות הללו גברו אף יותר לאחר שגורמים רבים, בהם הנשיא לשעבר טראמפ, הגיעו לבקר את התושבים בעוד שביידן טס לביקור פתע באוקראינה.
מי שמובילה את המאבק נגד הרשויות ועבור העעיירה זו ג'אמי קוזה, ילידת העיר. בעקבות הרקע שלה בתור תושבת ותיקה של העיר, מרבית התושבים תומכים בה בהובלת המאבק, אף ששמות גדולים יותר נוהרים לתמוך בעיר דוגמת הפעילה הסביבתית הידועה, ארין ברוקוביץ'.
בעת זו העיירה מנסה לתבוע את החברה שהפיצה את הכימיקלים, אך לא ברור כיצד פועלות הרשויות על מנת למגר את הבעיה ולמגן את התושבים מפני חשיפה נוספת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה