בעולם

פיצוץ מסתורי במרכז איראן, זהות התוקפים לא ברורה

התקשורת האיראנית מדווחת כי אירע פיצוץ במתקן צבאי בעיר איספהאן שבמרכז המדינה. האיראנים טוענים שהפעילות במתקן המשיכה כרגיל חרף הפיצוצים
מערכת ice | 
איראן מעצמה גרעינית (צילום pixabay, freepik)
פיצוץ עז אירע אמש (שבת) במתקן צבאי בעיר איספהאן שבמרכז איראן. מתוך כך משרד ההגנה של הרפובליקה האיסלאמית אישר כי הפיצוץ נגרם בשל מתקפת מל"טים, כך דיווחו כלי התקשורת באיראן. כמו כן האיראנים מדווחים כי מערכות ההגנה האווירית שלהם הפילו שלושה מל"טים וסיכלו את התקיפה. לפי שעה לא דווח על נפגעים וזהות התוקפים עודנה לא ברורה.
התקיפה אירעה אמש ב-23:30 (שעון מקומי). "למרבה המזל, התקיפה הלא מוצלחת הזאת לא הביאה לאובדן חיי אדם. נזק קל נגרם לגג אחד המבנים", נמסר ממשרד ההגנה, שטען כי המתקפה לא שיבשה את הפעילות במתחם וש"מתקפות מסוג אלו לא ישפיעו על התפתחות המדינה", כך לשונם. יש לציין כי לפני ההודעה הרשמית של המשרד, גורם רשמי אמר לתקשורת הממלכתית כי הפיצוץ היה באחד ממרכזי ייצור התחמושת של משרד ההגנה.
בתקשורת האמריקאית מדווחים כי כלי הטיס שתקפו את המתקן הם מל"טים מתאבדים מדגם קוואד-קופטר - רחפנים בעלי ארבעה מדחפים. ב"ניו יורק טיימס" מציינים כי בעבר יוחסו לישראל תקיפות של מתקנים איראניים באמצעות מל"טים אלו, למשל המתקפה על מפעל הצנטריפוגות המרכזי של הרפובליקה האיסלאמית בעיר כראג' ביוני 2021 והמתקפה על המתקן הביטחוני בפרצ'ין שבאזור טהרן בחודש מאי האחרון, שם מפותחים טילים, טכנולוגיות גרעין וטכנולוגיות כטב"מים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה