בעולם

יאנדקס נואשת: תבקש אישור מיוחד מהקרמלין כדי לצאת מרוסיה

החברה שמכונה "הגוגל של רוסיה" מתחילה להיות נואשת לאחר שנאסד"ק הפסיקה לסחור, וכעת תנסה לצאת מרוסיה כדיי למכור את השירות שלה במדינות מערביות 
מערכת ice | 
ולדימיר פוטין (צילום ויקיפדיה, freepik)
לאחר הפלישה הרוסית לאוקראינה אין ספור עסקים שפעלו בארץ החליטו לנתק את הקשרים עמה אך עד כה לא כולם הצליחו. אחד מהעסקים הללו הוא מוכר למדיי לאזרח הישראלי ומדובר בחברת יאנדקס, אשר מכונה לא פעם בתור ה"גוגל של רוסיה", בעוד שבארץ היא מוכרת יותר בתור "יאנגו" המציעה שירותי שילוח ושירותי נסיעה.
על פי דיווח של הניו יורק טיימס החברה, אשר מוחזקת על ידי חברת אחזקות בהולנד, רוצה להפסיק את פעילותה ברוסיה לאור המלחמה, וזאת בניגוד לרצונו של פוטין להשקיע בפיתוח טכנולוגיה רוסית וחלופית לזו המערבית. בהתאם, החברה מתכננת להוציא מהמדינה את המערכות שלה ואת העסקים הקיימים בה היא תמכור למקומיים. 
עם זאת, על אף שנדמה כי מדובר בצעד הנובע מערכיות, בפועל ועל פי מקורות של הטיימס מדובר בצורך הנובע מהאטה בפעילות החברה ברוסיה כתוצאה מהמלחמה ומהסנקציות שהוטלו עליה מטעם המדינות המערביות. על פי המקורות חברת הבת של יאנדקס עדיין תמשיך לפעול במדינה, תחת שם אחר.
מאז החלו הסנקציות על רוסיה מנייתה של יאנדקס צנחה במעל ל-60% והיא איבדה כ-20 מיליארד דולר. לאחר מכן בורסת נאסד"ק עצרה לגמרי את הסחר במנייה. 
טרם תוכל החברה להוציא לפועל את התכניות הללו יהיה עליה לקבל אישור מהקרמלין, אישור נוסף מבעלי המניות של החברה וכמובן יהיה עליה למכור את העסקים המקומיים. מי שעוזר לה בביצוע צעדים אלו הוא ראש לשכת הגוף לבקרה תקציבית של המדינה, אלכסי קודרין, לו קשרים קרובים לפוטין. לפי הדיווחים ולמרות ההכחשות, השניים עתידים לדון בנושא עתידה של החברה ברוסיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה