בעולם

מקדונלד'ס מדשדשת: המכירות הגלובליות יורדות – בגלל ישראל?

תקופה קשה לענקית ההמבורגרים: הצרכנים מעדיפים לאכול בבית, המתחרים נושפים בעורפה ולאחרונה התגלתה ברשת התפרצות של חיידק קטלני. על כל זה מעיב המתח בישראל, בה מחזיקה מקדונלד'ס ישירות מאות סניפים המעסיקים אלפי עובדים
מערכת ice | 
השפעות החרם הפרו-פלסטיני על מקדונלד'ס וסטארבקס (צילום shutterstock, יוטיוב/ Sky News Australia)
תחרות חזקה, התפרצות של חיידק אי קולי שהביאה למותו של סועד והאטה כלכלית כללית שגורמת ללקוחות לאכול בבית, מטילים צל כבד על הנתונים הכספיים של מקדולנלד'ס. כעת נראה שגם המתח בין ישראל לפלסטינים תורם לקושי של רשת ההסעדה.
הרבעון האחרון היה מורכב עבור מקדונלד'ס, שרשמה ירידה של 1.5% במכירות הגלובליות שלה. מדובר בירידה החדה ביותר בארבע השנים האחרונות שגרמה למשקיעים לתהות מה יעלה בגורלה של מגמת ההתרחבות של הרשת. הירידה נגרמה בעיקר בשל התפרצות קטלנית של מגיפת אי קולי במסעדות החברה בארצות הברית, שאילצה את הרשת להסיר זמנית את המבורגר רבע הפאונד הפופולרי מהתפריט. המהלך גרר ירידה של כמעט 7% בערך המניה בתוך שבוע בלבד. 
מעבר להתפרצות המגיפה, המצב במזרח התיכון, בדגש על המלחמה בישראל, מכביד גם הוא על ענקית המסעדנות. כזכור, מקדונלד'ס רכשה באביב את הזיכיון שלה בישראל, הכולל 225 סניפים וכחמשת אלפים עובדים, בצעד שחיזק את נוכחותה בשוק המקומי. 
הקריאות לחרם על החברה התגברו משמעותית בשבועות האחרונים בשווקים בינלאומיים שונים, כולל אירופה וסין, בשל קשריה הכלכליים עם ישראל. החרמות הללו משפיעים במיוחד על כמות המבקרים במסעדות החברה בבריטניה, צרפת וגרמניה, שם נרשמה ירידה של 2.1% במכירות. התגובות הללו הופכות להיות שכיחות יותר ויותר, תוך פגיעה בביצועי החברה גם במקומות נוספים באירופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה