בעולם

סוכל ניסיון התנקשות שני בטראמפ: זה האיש שניסה לחסל אותו

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ניצל מעוד ניסיון התנקשות. הפעם, מי שניסה לחסל אותו הוא ריאן רות' אזרח ארה"ב בן 58, תומך נלהב של אוקראינה המחזיק בדעות אנטי ישראליות ופרו פלסטיניות מובהקות | כל הפרטים
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, X/ CNN)
כלי התקשורת בארה"ב מדווחים הבוקר (שני), על סיכול של ניסיון התנקשות נוסף בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ. החשוד, הוא ריאן רות', בן 58 שנעצר על ידי הרשויות טרם הצליח לבצע את הירי.
אירוע, התרחש במועדון הגולף בווסט פאלם ביץ' שבפלורידה ומפרטי החקירה הראשוניים עולה שרות' לא הספיק לבצע את הירי. על כן, קולות הירי עליהם העידו צוות הקמפיין של טראמפ נשמעו לאחר שאנשי השירות החשאי פתחו באש לעבר רות', שהתחבא באותה העת בשיחים בזמן שטראמפ פונה למתאם מאובטח.

הודעת הקמפיין של טראמפ, קרדיט: צילום מסך מתוך X
בהמשך, רות' נמלט ברכבו הוא השאיר את הנשק במקום והוא נתפס בתוך זמן קצר. לדברי השריף המקומי, אחרי שהחשוד נתפס הוא היה רגוע למדי והוא אף לא תהה מדוע הוא נעצר. השריף הוסיף שהוא "בטוח" שהחמוש שהיה מעורב בתקרית הוא החשוד שנעצר. בנוסף הוא ציין שהחשוד שנעצר הצליח להגיע למרחק של 450-350 מטר מטראמפ.

רות' לאחר שנעצר על ידי כוחות הביטחון, קרדיט: צילום מסך X
לפי הפעילות והתבטאויות שלו ברשתות החברתיות ניתן להגיד בפה מלא שרות', החזיק בדעות אנטי-ישראליות ופרו-פלסטיניות. הוא הרבה לכתוב להתבטא ולפרסם תגובות אנטישמיות ברשת ואף גרס שארץ ישראל שייכת כולה לפלסטינים.
כמו כן, הוא גם היה תומך נלהב של אוקראינה. הוא הרבה לפרס ציוצי תמיכה באוקראינה ובשנה שעברה, הוא אמר בריאיון לניו יורק טיימס שהוא מוכן לטוס לשם ולמות במלחמה נגד רוסיה.

ציוץ פרו- פלסטיני של רות', קרדיט: צילום מסך מתוך X
ביוני 2020 רות' טען שהוא הצביע לטראמפ בבחירות של שנת 2016, אך מאז הסיר את תמיכתו בנשיא לשעבר: "הצבעתי עבורך ב-2016. אני והעולם קיווינו שתנהג אחרת, אבל כולנו היינו מאוכזבים מאוד ונראה שאתה הולך ומחמיר ומידרדר, אשמח שתלך".
בהמשך בחודש מרץ 2022, הוא צייץ בפרופיל שלו ב-X (טוויטר לשעבר): "אני מוכן לטוס לקראקוב, להגיע לגבול אוקראינה, להתנדב, להילחם ולמות". טראמפ מצידו אמר לא פעם שלאחר שייבחר לכהונה נוספת כנשיא הוא יפעל לסיום המלחמה באוקראינה. כל זה יכול לתת הסבר מדוע רות' בחר לנסות להתנקש בו.
 
זמן קצר לאחר ניסיון ההתנקשות בטראמפ שאירע בחודש יולי, רות' מתח ביקורת על סגנית הנשיא האריס והנשיא ביידן לאחר שאלו לא ביקרו את הפצועים ולא הלכו להלוויית ההרוג: "טראמפ בטוח לא יעשה את זה, אבל אתם חייבים לעשות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה